1   15
1   24
9   36

Week 39: ontmoeting met paarden en eerste vliegreis

Het is weer tijd voor een dagboek. Het dagboek van 2 weken geleden, toen de vakantie begon! Olaf had een ontmoeting met paarden en ik maakte mijn allereerste vliegreis.

De eerste vakantiedag

Over de werkweek heb ik eerlijk gezegd niks te vertellen. Het was er weer een en ik was heel blij toen het eindelijk voorbij was. Het was een drukke week met een hoop uitdagingen en dat maakte dat ik ontzettend toe was aan vakantie. Die luidde ik overigens in op donderdag met gezellig blijven eten bij mijn ouders, een bezoekje aan de stad met Jill en een heerlijke aardbeienroom tompouce!

Vrijdag was het dan echt zover, samen vakantie! Kenneth en ik sliepen een klein beetje uit en daarna gingen we naar zijn oma. Even gedag zeggen en kijken hoe het maar ging. Daarna reed Kenneth met Ger naar huis om de diertjes te halen en ik ging met José mee naar huis, want ik ging met Olaf bij mama spelen.

Olaf leek het wel leuk te vinden dat ik er weer was, dus dat was mooi! Hij at zijn hapje en ik keek toe. Ze waren nog niet wezen wandelen, dus ik ging gezellig met mama en Olaf mee. Onderweg kwamen we paarden tegen en de eigenaar ervan zei wacht even. Hij draaiden de paarden om en zo kwamen 2 snoeten pardoes bij Olaf in de wagen. Er zal denk ik 30 cm tussen hebben gezeten. Ze konden in ieder geval snuffelen aan de deken. En prachtig dat hij dat vond! Glimlachen, stralende oogjes, het is echt helemaal zijn ding die paardjes.

Daarna wandelden we verder richting de velden waar de koeien stonden en paarden. Druk met vingertje was hij aan het wijzen, daar moesten de paardjes staan. Ze stonden alleen iets verder op en dat hij goed in de gaten. Dus ook daar stopten we even. Hij genoot er zo van, ontzettend leuk! En daarna wandelden we weer terug.

Niet veel later kwamen papa en Mandy thuis. Tijd voor een tosti. Jum! Ondertussen kwamen Ger en Kenneth onze Kiko brengen. Olaf kreeg een kleine error toen hij Ger zag, maar al snel ontdooide hij weer haha. Ze dronken nog een kop koffie en toen gingen ze verder en in de tussentijd was ook Jordy weer binnen om Mandy en Olaf op te halen.

Toen Jill thuis was nam ik haar even mee naar de Action en de Intertoys. Wel zo gezellig! Mama was werken en volgens mij was papa op dat moment ook weg. Dus we gingen op jacht naar een knuffelpaardje voor Olaf. De missie slaagde, we vonden een ezel die leek op een paard, ook goed voor zo’n kleintje. ‘s Avonds bleven we gezellig bij papa en mama boerenkool en bonenstamppot eten. En een tijd later gingen we weer naar huis! Laatste dingen inpakken, regelen, broodjes smeren en toen op naar bed.

Mijn eerste vliegreis

Zaterdag ging de wekker om 5 uur. Spannend! Tijd voor de reisdag! We laadden de auto in en toen was het op naar Roermond. Half 6 waren we daar, meten, slotjes op de koffers en toen weer inladen. Vervolgens klopte ik bij mijn ouders aan, want die zouden ons uitzwaaien. Heel leuk! Dus een hoop dikke knuffels en toen vertrokken we.

vliegreis

In Luik parkeerden we de auto en konden we de rij in voor onze tickets. Dat stelde niet veel voor. Daarna liepen we door de douane, daar voel je je wel heel opgelaten. Heel apart. Alles af en uit de tas. Om vervolgens weer alles aan te doen en in de tas. Daarna was het wachten tot we mochten gaan boarden. Kwart voor 8 was het volgens mij zover en mochten we richting vliegtuig. Een bijzonder moment, want zo dichtbij was ik nog niet bij een vliegtuig geweest.

We gingen zitten en we deden alvast de riem om. Alles werd verder ingeladen en toen was het wachten op vertrek. We kregen die briljante instructie en ondertussen ging het vliegtuig richting de baan om te vertrekken. En toen was het zover! Het geluid was net alsof je in een straaljager zit, maar voor de rest stelt het niet heel veel voor. In zekere zin vond ik het zelfs leuk. Ze hadden een schermpje waarmee je kon volgen waar je was. Bij Parijs hingen José en ik uit het raam, maar de Eiffeltoren hebben we niet gezien. Daarna heb ik “My Big Fat Greek wedding” gekeken en wat foto’s bewerkt met de telefoon. De tijd ging vanzelf voorbij en toen gingen we landden in Tenerife. En dat was niet eng, maar om nou te zeggen dat ik het fijn vond? Nee, dat niet.

Daarna stegen we weer op en daalden we weer en waren we op Gran Canaria! Eerder dan gepland, dus dat was top! We haalden onze koffers op en toen was het op jacht naar een taxi, die we zo hadden gevonden. Gezellig tegen mekaar aangeplakt zaten we in de taxi en werden we bij het appartementencomplex Walhalla afgezet. We meldden ons aan en toen was het de koffers naar boven brengen.

De eerste indruk was gelijk goed. Een fijn en schoon appartement. We deden wat boodschappen en daarna was het tijd om op verkenning te gaan. Ik had de verkeerde sandalen aan, dus bij een leuke winkel in een winkelcentrum kocht ik gelijk andere sandalen. Die liepen vele malen beter! En ik ontmoette Pedro, een ober van een restaurant waar ze alle 3 iedere keer weer kwamen. Heel leuk!

We hebben die avond al aardig wat kilometers gemaakt, lekker gegeten op de boulevard (visfilet op canarische wijze!) en ik kreeg mijn eerste “borrel” na het eten. Terug op het appartement hebben we nog even gekaart en daarna zijn we gaan slapen.

De eerste dag relaxen

Zondag begon de dag met geroosterde boterhammen. Waarna we naar het zwembad gingen. De enige echte uitdaging die ik had voor de vakantie was weer kunnen zwemmen. Dus die uitdaging ging ik gelijk aan en het lukte. Don’t ask how, but it happened. Nog niet perfect, maar heey wat wil je. En ik genoot van de palmbomen boven mijn hoofd. Zo mooi!

Na het zwemmen gingen José en ik naar de winkel voor water en andere benodigdheden. Om vervolgens nog eens terug te gaan voor wat lekkers. Ik nam een soort croissantje met crème in. En die kun je het beste vergelijken met de pudding onder een kruimelvlaai. Goddelijk! Daarna gingen we weer een stuk lopen en belandde we bij een ander winkelcentrum om te eten. Daar nam ik pizza Texas, erg lekker!

Na het eten maakten we foto’s met de boulevard op achtergrond. Lekker cheesy. En daarna wandelden we even door het winkelcentrum om vervolgens verder te lopen over de boulevard naar de “Duitse kant”. Onderweg kochten we nog een fijne strandlakens, want ik had er geen bij. Eenmaal aan de andere kant dronk ik een echte pina colada. Ik had wat hulp nodig om hem op te drinken, maar het lukte aardig! En bij het café was een man ons aan het entertainen met vuur. Heel apart om mee te maken!

Na het drinken liepen we op ons gemakje weer terug en namen we nog een ijsje voor onderweg. Ger legden de dame uit dat we een koekje wilden in plaats van een bakje. Dat legde hij uit als “cookie”, de dame heeft dubbel gelegen en wij ook. Het klonk hilarisch! Terug op het appartement was het weer tijd om te kaarten en chillen met de tablet om vervolgens te gaan slapen.

En zo waren er al 3 vakantiedagen om. Het was jammer dat we het moment met Olaf niet konden filmen. En Gran Canaria heeft een stukje van mijn hart toch wel gestolen. Morgen het volgende dagboek!

Volg je me al via FacebookInstagram en/of Twitter? Zou ik heel leuk vinden!