0   14
0   35
3   19

Bij Zus naar Engeland| Seaview in Hastings

Een hele goedemorgen vanaf een mooie locatie! Vanaf vandaag neem ik jullie dagelijks mee in ons 6 daagse avontuur in Engeland. En we starten vandaag vanuit een Seaview appartment in Hastings.

Early morning

De ochtend begon 11 juli heel vroeg. Mijn wekker ging om kwart over 2. Ik maakte me klaar en pakte nog de laatste spulletjes in. Rond 20 voor 3 vertrokken we richting Roermond waar we Jill ophaalden om met ons mee te gaan. Kwart over 3 vertrokken we naar Duinkerke. De reis verliep heel soepel, op een stilstaande auto op de middelste rijstrook na die we ontweken. We waren ruim op tijd in Dover en het was er nog lekker rustig. De douane liet ons door en toen was het wachten op de boot. Die meerde een uurtje later aan en toen was het wachten tot we op konden rijden.

De boot

Op de boot maakten we eerst een rondje. Jill alles laten zien wat er is. Ze speelde nog een spelletje Mario, we winkelden nog even in de shop, aten een ontbijtje en toen was het uitkijken naar de white cliffs. Ik heb 3 keer gehallucineerd en toen waren ze eindelijk daar! Eenmaal aan land reden we via de coastal route richting Hastings. Onderweg vielen de oogkleppen van mij en Jill dicht, dus maakten we een pitstop in Rye!

Rye was een mooi plaatsje met veel oude gebouwen. De meeste winkeltjes waren niet heel interessant voor ons, maar de souveniersshops en de boekenwinkel trokken ons wel. Ze hadden er een compleet vak ingericht voor Harry Potter. Nadat we in Rye waren geweest reden we via de coastal route verder naar Hastings. Maar niet voordat we een pitstop hadden gemaakt bij een speciaal tentje langs de weg. Het “restaurantje” waar ik mijn eerste “bacon and egg” sandwich at. Daar aten we een boterham, wat ik dus wel bijzonder vond. Mijn eerste keer sandwich in Engeland en nu Jill’s eerste keer.

Welkom in Hastings.

Een uurtje later kwamen we aan in Hastings. Een prachtige plaats met veel verschillende huizen en een mooi uitzicht. We parkeerden op onze vaste plek en vanuit daar gingen we op pad. Eerst wat spelletjes spelen op het amusementshal en daarna liepen we door naar Waterstone’s. Een boekenhandel die een stukje de stad in lag. Kenneth had daar namelijk een boek voor Jill gereserveerd en die moest opgehaald worden. Daarnaast kwamen we weer een prachtig groot schap Harry Potter tegen. En daar slaagde ze gelukkig weer goed met 2 boeken. Nadat we die hadden gehaald liepen we via een leuk straatje met oud uitziende winkels terug. We speelden nog heel even een paar spelletjes in de hal en daarna liepen we terug naar de auto. Tijd om naar het appartement te gaan.

Een appartement met seaview

Ons appartement lag zo’n 3 kilometer van het centrum af. Een parkeerplaatsje vinden was een grote uitdaging, maar uiteindelijk vonden we een plekje een straat verderop. We pakten alles wat we pakken konden en liepen er mee naar het appartement. Eenmaal binnen verbaasde we ons over hoe goed en mooi het was. We ploften alles neer en gingen even zitten. Kenneth maakte het raam open om te luchten en ontdekte een vrije plek voor het huis. Dus roef, naar beneden de auto halen.

Ons appartement is echt prachtig. Een ruime woonkamer met een opening naar de keuken. De kleuren blauw als verwijzing naar de zee zijn duidelijk verwerkt. De badkamer mooi schoon en ook de slaapkamer zag er heel netjes uit. En we hebben echt uitzicht op zee, wat dus ontzettend tof is! Ik zal als we terug zijn delen over onze ervaring met dit appartement en hoe we hieraan zijn gekomen.

Maar goed, Kenneth besloot een dutje te doen, Jill las een boek en ik hing in een stoel met mijn telefoon te chillen. En zo hebben we ons een 3 kwartier geamuseerd. Daarna maakten we Kenneth wakker en trommelden we hem op om op te staan. We reden terug naar het centrum waar we nog even de hal in liepen voor een paar spelletjes. Daarmee kun je tickets verdienen en daar kun je een prijs voor halen. Daarom dat we er 3 keer heen gingen. Na de spelletjes liepen we het centrum in om te gaan eten. We strandden bij Rainbow restaurant waar we ons avondeten bestelden. Jill fish and chips en Kenneth en ik roasted beef met aardappelen en groente. Alle 2 erg lekker!

Boodschappen bij Tesco

Na het eten liepen we terug naar de hal en daarna naar de auto. We moesten namelijk nog boodschappen doen! We haalden spullen voor het ontbijt en ‘s avonds en daarna reden we weer terug. Gelukkig vonden we dit keer op de hoek nog een lege plek en konden we zo parkeren. We ruimden de spulletjes in, ik belde nog even naar huis en daarna begon ik dit te schrijven en foto’s uit te zoeken. Ondertussen keken we Kroatië – Engeland, wat niet bepaald lekker verliep haha. En toen was het toch echt wel bedtijd.

Een hele goede eerste dag hebben we gehad. Voor vandaag staat er Brighton op de planning en gaan we naar onze oom Dave! Wat heb jij op de planning staan?

Volg je me al via FacebookInstagram en/of Twitter? Zou ik heel leuk vinden!