4   16
8   61
6   36
2   29

Een zomervakantie vol afspraken en avontuur

zoutelande vakantie

Ik zat te denken waar ik augustus mee zou beginnen hier op Bij Zus.. Misschien is het wel het beste om te beginnen met een terugblik op juli. En dan vooral op onze zomervakantie, want die deel ik eigenlijk elk jaar. Dus ik neem je mee naar de eerste 2 weken van juli.

Wat had ik naar dat moment uitgekeken, dat moment dat ik de app op stop duwde en een planning mocht accepteren met verlof erop. Dat onze zomervakantie er verder niet echt vakantie achtig uit zag nam ik (met pijn en moeite) voor lief! Ik moest nou eenmaal naar therapie. De laatste werkdag kwam ik iemand in mijn wijk tegen waar ik wel vaker een babbeltje mee maak. Ze nam met verbazing aan dat ik vakantie had. “Kun jij wel vakantie hebben? Jij werkt toch altijd?!”. Ik moest er om lachen! Maar begreep haar ook al te goed.

Familie barbecue

De eerste dag van de zomervakantie hadden we een barbecue met familie van de kant van Pap. Een soort mini reünie die heel gezellig was. Alleen dat gemis, dat kwam weer extra binnen. Satésaus waarbij ik niet wist of hij wel goed was. Zijn stem, lach, praatjes, advies, werkelijk alles.

Lieveheersbeestje laten zetten op de tattoo conventie

tattoo conventie ECI zomervakantie

De dag erna was er een tattoo conventie in de ECI cultuurfabriek. Mandy, Chris, Jill en ik gingen die kant uit. Omdat ik graag nog een lieveheersbeestje (voor Pap) op mijn pols wilde had ik een afspraak met mezelf gemaakt. Als ik een ontwerp tegen zou komen dan zou ik het gewoon doen. Maar dat ontwerp kwam niet. Wat wel kwam was een zusje, Mandy, die vroeg aan een tattoeerster of ze al eens een lieveheersbeestje had gezet. En zo ging het balletje rollen. Op dat moment had ze geen plek, maar als ik mijn 06 noteerde zou ze me nadien appen om nog langs te komen.

tattoo lieveheersbeestje zomervakantie

De dag verstreek, ik ging nog even naar Papa en Mama, Jill en ik deden nog wat boodschapjes en daarna haalden we haar spullen op bij Kevin. Die was ziek geworden, dus dan kon ik haar net zo goed meenemen naar Roermond als ik nog zou gaan. Mam kwam nog onze kant uit en samen hielden we nog met een barbecue met de restjes. Rond zes uur werd ik gesmst of ik er rond half 7 kon zijn. Dat werd kwart op 7. En toen werd mijn lieveheersbeestje gezet!

Een bezoekje aan Huy

Nadat ik maandagmorgen had getraind bij de fysio ging ik samen met Mam, Kenneth en Jewel naar Huy. Een plaatsje niet heel ver over de grens in België. Een stad met veel oude gebouwen, een mooi uitzicht over het water en een fort dat hoog op een berg lag. We liepen een rondje door de plaats, haalden bij de supermarkt broodjes en aten deze vlakbij het fort op. Een heerlijk plekje met mooi uitzicht en veel schaduw. Dat konden we wel gebruiken, want het was een warme dag. Daarna wandelden we de berg op richting het fort, een hele klim! Eenmaal boven aangekomen puften we even uit en daarna gingen we via dezelfde weg weer terug. Na ons bezoekje aan Huy reden we met een omweg weer terug richting Roermond waar we nog Grieks bestelden als avondeten.

Een bezoekje aan het zuiden

Eigenlijk is dit een dingetje geworden dat we iedere zomervakantie doen, maar het blijft leuk! Ook voor Jewel. Woensdag gingen we na het sporten een middagje richting het zuiden. We reden binnendoor richting Valkenburg waar we even rond wandelden. Daarna reden we door naar Epen, omdat ik graag een ijsje wilde eten bij de Wingbergerhoeve. En vervolgens reden we nog naar Vaals waar we een stuk wandelden en nog even op het terras belandden. Een fijne middag met wat broodnodige qualitytime.

zuiden zomervakantie Vaals

Naar de Efteling met Kevin en Jill

Zaterdag 9 juli stond eigenlijk wel de highlight van de vakantie gepland. Het was nog even spannend of het door kon gaan, want zowel Kevin als Jill waren ziek. En onze Jewel had wat verkeerd gegeten met alle gevolgen van dien. Maar het kwam goed! Om half 8 zaten we in de auto op weg naar Kaatsheuvel en daar kwamen we rond half 10 aan. Precies op tijd! Het was zomerfeest daar en ter ere van hun 70e verjaardag waren er nog extra activiteiten. We keken dus niet alleen in attracties onze ogen uit, maar ook op de verschillende pleinen en in het bijzonder in Efteling Wonderland. Een mooie plek geïnspireerd door Alice in Wonderland. We hadden weer een heerlijke dag en maakten de klok rond. Om half 10 zaten we pas weer in de auto naar huis! Jewel had het in de tussen tijd gezellig gehad met Mam, ook heel fijn.

Symbolica Efteling zomervakantie

Een dagje naar Zoutelande

Er stond eigenlijk maar een ding heel hoog op mijn lijstje om te doen in de vakantie.. Even naar de zee! Even zon, zee, zand, Zoutelande. Vitamine Z! Het zag er niet naar uit dat het ging lukken, omdat we in de 2e week elke dag wel iets hadden staan. Ik 3 dagen sporten en Kenneth op de andere dagen afspraken bij de tandarts. Ik had het er met Papa, Mama en Jill over toen ik er dinsdags was en zij drukten me op het hart om me voor een keertje af te melden van de fysio en gewoon naar Zoutelande te gaan. Dus nadat ik Kenneth had gevraagd en ook hij het een goed plan vond meldde ik me af. En zo zaten we woensdag, lekker op ons eigen tempo, rond 10 uur in de auto op weg naar Zoutelande.

Het was heerlijk! We wandelden over het strand, genoten van een drankje op het strandpaviljoen en wandelden weer terug. We lunchten met wat kleins, snuffelden in de winkels en vervolgens gingen we met een bakje kibbeling op de dijk zitten. Ik kan er nu nog van nagenieten. We zagen een boot voorbij varen en die besloten we op te zoeken via Google. Hij was onderweg naar Antwerpen, waar hij veel te laat aan zou gaan komen. Sindsdien volg ik de boot nog af en toe, nu ligt hij sinds zaterdag aangemeerd in Egypte.

Rond 5 uur reden we weer naar huis en reden we mijn favoriete vrachtwagen nog voorbij. We picknickten Mc Donalds bij de auto in de buurt van Tilburg en daarna gingen we weer naar huis. Een week zomervakantie in 1 dag.

En wat deden we de afgelopen zomervakantie verder?

Winkelen bij van Cranenbroek en de Makado

Naast dat Kenneth, Jewel en ik een klein bezoekje brachten aan Roermond, gingen Kenneth en ik ook nog even naar van Cranenbroek. Kenneth haalt er altijd zijn werkbroeken en die waren wel weer aan vervanging toe. Idem dito voor zijn werkschoenen. En verder namen we er ook nog genoeg mee. Wandelschoenen voor mij, een mat voor Jewel, een autootje voor Olaf, een badjasje voor de pop van nichtje Raychel, opruimbakken en vast nog dingen die ik nu even vergeet.

De donderdag na ons dagje zee had ik afgesproken met Mam. We gingen eerst met de navigatie naar de camping waar ze had geboekt en daarna gingen we winkelen bij de Makado in Beek. Zij had nog truitjes nodig voor op een rode broek en mijn doel was eigenlijk vooral snuffelen. Nadat we de eerste winkels hadden gezien gingen we even lunchen bij Bickels! Grand café. We namen er allebei brood met pulled pork. Super lekker! En daarna gingen we verder met winkelen. Bij de C&A stuitte ik op een leuke outfit op een paspop. Een wit t-shirt met Snoopy erop en daaronder een leuk rokje. Van Mam moest ik het passen en als het paste kreeg ik het van haar. Heel lief. Nu heb ik een outfit voor ons volgende uitje deze maand. Zij slaagde ook heel goed, dus we gingen moe maar voldaan weer huiswaarts.

Verjaardagen vieren

Verjaardag Raychel

Deze vakantie stonden er toevallig 2 verjaardagen gepland. De eerste de zondag na de Efteling. Nichtje Raychel werd 5 en voor die gelegenheid kochten we een badje voor haar baby born. Met een badjasje dus. Het was een gezellige middag! Ze kreeg een elektrische scooter van haar ouders en opa en oma’s . Hoe ze er op weg reed was goud om te zien. Een heel dametje! Geniaal.

Onze laatste zaterdag van de vakantie hadden we de 70e verjaardag van tante Ans. Ter gelegenheid daarvan gingen we barbecueën bij een molen in Veldhoven. Super leuk en erg lekker. Jewel was ondertussen bij Papa en Mama onder de pannen, heel erg fijn, want zo zat ik een stuk rustiger. Ook dat was een gezellige middag/avond! Sowieso ben ik altijd blij als ik familie heb gezien.

Spelen met Olaf

Uiteraard kon de nodige tijd met Olaf niet ontbreken in mijn vakantie. Dus ging ik 2 keer op dinsdagmiddag richting papa en mama. Hem ophalen uit school is altijd een feestje en wat hij zich daarna bedenkt om te doen ook. Dus de ene middag stond ik buiten met stoepkrijt een baan voor hem en de skelter te tekenen. En de andere middag amuseerden we ons met autootjes en domino steentjes, want buiten was het veel te warm.

Tekenen, tekenen, tekenen

Area 51 naambordje

En wat ik verder natuurlijk ook heb gedaan is tekenen, tekenen, tekenen. Allereerst een tof digitaal werk voor op een naambordje bij een caravan. Area 51, omdat de mensen op plek 51 staan. Een vliegvisser voor de hobby van de ene persoon en een alien van wol door de hobby’s van de ander. En tussen het gras verscholen zit hun cocker! Een idee van hun heb ik uitgewerkt tot bovenstaand plaatje. Ik vond het helemaal leuk!

Cartoonportret ome Ton en tante Ans

Daarnaast maakte ik nog voor de verjaardag van tante Ans een cartoonportret van haar en ome Ton aan zee. Op de een of andere manier is familie op die manier tekenen een hele uitdaging, maar ik had er lol aan. En uiteindelijk was ik ook trots op dat resultaat. Haar reactie was in ieder geval héél enthousiast, dus mijn missie was geslaagd!

En zo zijn we alweer 1700 woorden verder. De vakantie sloten we af met een barbecue met mijn zusjes, schoonbroers en Olaf. Ook heel gezellig! Op naar de volgende vakantie, in oktober, en weet je.. Ook die zit al weer vol met plannen! Heb jij al vakantie ? Vakantie gehad? Nog plannen? Ik ben benieuwd!

Veel liefs van hier,
Kelly

Volg me op Instagram en Facebook, daar zie je me tegenwoordig vrijwel dagelijks!