0   7
1   35
0   39
2   33

Ons avondeten #7 op vakantie en het ontbijt, de lunch en toetje!

Het leukste van vakantie is het avondeten! Oké en het weer, de foto’s en de herinneringen. Maar voor een mens als ik is avondeten gewoon een van de higlights van de dag. Dus ons avondeten op vakantie, plus de rest!

Ontbijt

Op een ochtend na hebben we iedere ochtend bij ons appartementencomplex gegeten. Ik hou van ontbijtbuffet, want dan krijg je toch net weer andere dingen dan wanneer je alleen broodjes haalt bij de lokale supermarkt. Het ontbijt bij ons complex was echt super. Niet mega groot met wafels en pannenkoeken, maar wel yoghurt, donuts, andere soorten gebak, spek en ei en nog veel meer.

Die ene ochtend dat we niet bij het appartementencomplex aten zaten we op de boulevard! We wilden een Engels ontbijt gaan eten, maar waar wij dat wilden doen was dicht. Dus kregen we ons favoriete ontbijtje met uitzicht op zee. Wat een combinatie toch?! Engels ontbijt aan een Spaans strand.

Lunch

De lunch is toch wel een dingetje in Spanje. De een heeft wel honger, de ander niet zo. Ja, dat krijg je met wat later ontbijten en lunchen, maar niet heel laat weer avondeten willen doen. Ik moet ook zeggen dat die Spanjaarden je een lunch geven waar je ook wel mee door kan tot 7 of 8 ‘s avonds.

Wat ik niet had gedacht te zien waren kroketjes. Maar jawel, ze hadden ze in Teror. Hele lekkere kroketjes met een vulling van ik meen ham, vis en rundvlees. Erg lekker! Oh ja, nog een dingetje, bij vrijwel alles krijg je friet. Vind ik niet heel erg, maar dat gaat je wel opvallen.

Van lopen over een markt krijg je enorme trek! En zo hielden we in Mogan pauze bij een kraampje met hotdogs, hamburgers en meer. Die hotdog was trouwens héél lekker.

Een middag hadden we de mogelijkheid om bij de bar van het zwembad gratis paella te proeven. Het enige wat je moest bestellen was een drankje. En dat bestel je toch als je al een tijdje hebt gezwommen en in de zon hebt gelegen. De paella was heel lekker! Ik kreeg er nog de mosselen van pap en mam bij, want die eet ik niet gauw, maar wel graag.

De garnaal was erg lekker, maar de weg naar het eten van de garnaal toe maakte de zin een stuk minder. Het hele idee van de kop eraf, pootjes eraf, de harde schaal eraf en het darmkanaal eruit pulken. Ja, nee, dat maakte het er niet lekkerder op.

De laatste volle dag stopten we ‘s middags bij een restaurantje aan de boulevard. Ik wist niet zo goed wat ik wilde.. Of brood met gesmolten mozzarella of een bruschetta. Dat laatste had ik nog niet op, dus ik besloot daar voor te gaan! En het was zeker lekker. Kenneth had ook een geweldige lunch! Hij nam een tonijnsalade en ik heb er helaas geen foto van, maar het was prachtig. Een torentje van tomaat met rode ui en tonijn. Hi-lar-isch! Zeker als je je bedenkt dat Kenneth’s minst favoriete groente rauw tomaat is.. Lol!!

Ons avondeten op vakantie

avondeten op vakantie

Vorig jaar at ik de meest lekkere kip kerrie die ik ooit heb gehad. Zo zacht, zo zoet, zo mals, echt zalig! Mijn to do was dan ook om deze weer te eten en dat deden we gelijk de eerste dag. Het smaakte net zo lekker als vorig jaar! Ik ben van plan om het recept na te gaan maken. Moet lukken met de tips die ik tot nu toe heb gehad, maar mocht je nog ideeën hebben, dan laat het me weten!

Die lunch van kroketjes was vullend genoeg om te zeggen dat we ‘s avonds niet zo heel veel honger hadden. We besloten dan ook bij de Chinees te gaan eten! Altijd lekker, maar €6,95 per persoon en je kunt zoveel eten als je wilt. Dat werden dus 2 bordjes en een toetje. Jum!

Ik had al een hele tijd geen spaghetti meer gegeten, omdat we dat thuis iets te vaak hadden gehad. Dus toen ik spaghetti zag staan kreeg ik daar ineens enorm veel zin in. Gewoon een lekkere spaghetti bolognese! En ook weer eens wat anders dan frietjes. Het smaakte heerlijk, mede door de grote hoeveelheid knoflook. Wist je dat ze in Spanje heel veel knoflook gebruiken? Maar dan ook echt heel veel knoflook, uiteraard bij de een meer dan de ander, maar gestonken hebben we zeker.

avondeten op vakantie

Tijdens een wandeling naar een winkelcentrum kwamen we langs een restaurant. Op Gran Canaria is het gebruikelijk dat er iemand buiten staat en je vraagt of je daar wil eten.. Soms bloed irritant en soms is het handig. Deze man klonk onwijs vriendelijk, een tikkeltje Brits en hij maakte ons enthousiast voor de steaks in zijn restaurant. We besloten daags erna daar te gaan eten. Maar toen we zaten, ons drinken hadden besteld en de menukaart bekeken verging ons de zin lichtelijk. Dúúr! Voor Nederland nog niet, maar voor Gran Canaria termen, dúúr!

Een voorgerecht hoefden we niet, maar we kregen brood met smeersels, dus dat betaal je toch. En voor het hoofdgerecht sloegen we de steaks over en namen we de enchiladas. Ontzettend lekker, precies genoeg, maar ik zal je zeggen, ik kom er niet meer terug.

Het minst lekkere gerecht van de week was deze vleesspies. We wilden weer eens ergens anders wat gaan proberen en toen kwamen we in een Steakhouse terecht vlakbij ons favoriete “café”. De vleesspies leek mij het lekkerst, ook omdat ik nu wel zin had in iets van biefstuk. Maar achteraf had ik misschien toch beter voor iets anders kunnen gaan. Het was namelijk niet vies, maar nou ook niet heel lekker. Maar goed, ook dat hoort erbij.

avondeten op vakantie

Bij ons favoriete café at ik deze lekkere pizza met champignons en ham. Na een tegenvaller bij het restaurant boven was dit gelukkig weer een geslaagde actie. Een lekkere pizza met een dunne bodem, een heerlijk gekruide saus en een prima topping.

Onze laatste avond op Gran Canaria was op maandag! En op maandag en donderdag kon je bij ons appartementencomplex aan het zwembad dineren. In eerste instantie hadden we zoiets van hmm.. We weten het niet. Vooral omdat er veel Zweedse (?) gerechten op stonden. Maar toen we zondag nog eens de menukaart bekeken besloten we er gewoon voor te gaan. En de meest geniale ober ooit beloofde ons dat het ontzettend lekker was.

Hij heeft absoluut niet gelogen. Ik denk zelfs dat dit in mijn top 3 hoort van favoriete avondeten op deze vakantie. Wat je ziet is een soort biefstuk medium gebakken, met aardappel gratin en een pepersaus. En daarbij werd een soort salade geserveerd van spinazieblaadjes, warme rode bietjes, wortel en sperzieboontjes. Zo, zo, zo lekker. Misschien dat ik ook eens op jacht ga naar het recept hiervoor, want dit is echt zo’n gerecht dat je tijdens de feestdagen wil maken. Hopelijk to be continued!

Toetjes

Pap en ik lusten wel een ijsje op onze eerste avond, dus trakteerde hij ons op een horentje met 2 bolletjes. Ik nam kinder surprise ei (ja, echt!) met oreo mousse. Mocht een ijsbereider nog op zoek zijn naar testers, wij zijn hier!

Eigenlijk hebben we deze vakantie helemaal niet zo vaak toetjes gegeten. Niks voor mij zoals je weet. Dus toen we bij ons favoriete café zaten bestelden we een lekkere coupe na! Zo een waarbij je de lepel nog drie keer langs het glas schraapt om dat laatste beetje eruit te vissen. Dit was trouwens een coupe met aardbei, banaan en chocolade ijs, fruit, slagroom en chocolade siroop.

De laatste avond gingen we taart eten bij Café Mozart! De serveerster was daar volgens mij niet zo blij mee, omdat ze volgens mij wilden sluiten. Oeps! We konden de taart en de drank gewoon bestellen, gingen zitten en aten het op. Maar die blik van haar.. Als blikken konden doden dan hadden wij die taart niet gegeten. Dit was trouwens chocoladetaart, altijd goed voor mij!

Zo en dan zijn we door ons menu van deze vakantie heen! Ik heb enorm genoten van al het eten. En ik hoop dat jij nu ook een beetje hebt mee kunnen genieten. Komt zaterdag ons dagboek van de vakantie online!

Volg Bij Zus op FacebookInstagram en/of Pinterest voor meer updates en kijkjes achter de schermen!