0   14
0   35
3   19

Week 40: onze vakantie op Gran Canaria

Zoals beloofd heb ik vandaag het dagboek van Gran Canaria voor jullie. Ik neem jullie mee op een week relaxen, genieten, wandelen, trappen lopen, cocktails en al dan niet meer.

Maandag 1 oktober

Maandag stond het ‘s ochtends weer in het teken van het zwembad. Ik moest natuurlijk mijn nieuwe strandlaken testen die we zondag hadden gekocht en dat deed ik met veel plezier. Beetje rondwandelen door het water en daarna chillen op het bedje. Tegen de middag lustte we wel wat lekkers en gingen Kenneth en ik richting de winkel. Trapje op, trapje af en zo gaat dat. Volgens mij namen we mosseltjes mee, een bladerdeeg staaf met creme in en een kaneelbroodje voor mij! Prima late lunch!

Daarna was het douchen en klaarmaken voor een wandeling over de boulevard. Heerlijk door de straat wandelen, struinen in de souvenirwinkels en obers afwijzen dat we niet wilden blijven eten. Wij gingen (all you can eat) Chinees eten.  Heel erg lekker en totaal niet duur. Ik meen €8,95 per persoon zonder drinken.

Na het eten liepen we weer verder over de boulevard en besloten we bij Pedro in de Cita weer een drankje te gaan drinken. Onderweg kwamen we nog een poes tegen en maakten we bovenstaande leuke selfie. Die poezen kom je trouwens op de boulevard heel veel tegen, deze wandelen rond om ongedierte te bestrijden. Vroeger werden ze zelfs gevoerd door de gemeente, maar volgens mij heeft nu een stichting dit overgenomen.

Bij Pedro koos ik weer voor een cocktail. Dit keer nam ik de Pink Panther. Super lekker! Aan de overkant was een winkeltje open en een jurkje dat ik graag wilde hebben was weer naar me aan het loeren. Dus ik ging kijken en ze hadden voor de helft als waar ze hem op de boulevard voor verkochten. Dus ik sleepte Kenneth mee en ik ging in een veel te klein hokje even passen. En ik nam hem mee! Of ja, ik kreeg hem zelfs van Kenneth! Toen het drinken op was wandelden we weer terug.

Dinsdag 2 oktober

Dinsdag gingen we ontbijten bij Bambino’s. Een restaurantje met Engels eten en wij gingen er voor een Engels ontbijt heen. Met een taxi wel te verstaan, want daar vliegen er meer dan genoeg van op het eiland rond. Het Engels ontbijt was heerlijk. Ik waande me heel even in Engeland.

Na het eten gingen we via winkelcentrum Tropical naar het strand. We maakten er een pitstop voor zonnebrand met factor 50. Ik was namelijk al enorm verbrand en dat wilde ik niet meer erger laten worden. Ik hing dus op een strandbedje te genieten van het uitzicht op de zee en daar hebben we ook wel een tijdje gezeten. Uiteindelijk wandelden we weer terug en besloten we bij het zwembad te gaan zitten. Ik met een t-shirt want ik had het koud van het verbranden haha.

‘s Avonds gingen we uiteraard weer naar de boulevard en gingen we eten bij Cactus. En daar heb ik me toch onwijs lekker gegeten. Ik had kip in kerriesaus en die saus was zo zoet en zacht. Echt heerlijk! Mijn favoriet van de vakantie. En daarna zijn we weer naar Pedro gewandeld. Volgens mij voor een ijsje.

Woensdag 3 oktober

Woensdag ging de wekker, want we wilden naar de markt in San Fernando. We gingen met de taxi en dat gaat dus echt a la New York. Hilarisch! Kijken wat vrij is en hand omhoog om er eentje te kunnen vangen. Eenmaal op de markt was het rondkijken, snuffelen en proberen de verkopers te negeren. Want dat kunnen ze goed hoor, je proberen binnen te hengelen voor het een of ander. We aten bij een Hollands tentje een broodje kroket, ja echt, op Gran Canaria. Leuk! En daarna hebben we nog een stuk markt bekeken. Uiteindelijk nam ik er alleen armbandjes mee voor Mandy, Jill en mama. En grappige t-shirts voor Olaf, maar die nam Kenneth eigenlijk mee.

Op de terugweg lieten we ons afzetten bij de Superdino (de supermarkt) voor wat boodschappen en daarna liepen we naar ons appartement. En daar hebben we de middag rondgebracht. Gewoon even rustig aan. En tegen het einde van de middag, begin van de avond wandelden we weer naar de boulevard. We maakten wat leuke foto’s en daarna gingen we uiteten.

We kregen namelijk dinsdag een menu in onze handen geduwd. 3 gangen voor €8,50. Dat is absoluut niet duur. Dus daar gingen we graag eten en ik wist die dinsdag al wat ik wilde hebben. Knoflookbrood als voorgerecht, kalfsbiefstuk als hoofdgerecht en ijs toe. Heel lekker!

Kenneth en Ger kochten zich ‘s ochtends op de markt zo’n cowboyhoed. Ik kocht er na even te hebben zitten dubben een op de boulevard. Want stiekem vond ik dat toch ook wel erg leuk! En zo ontstond bovenstaande selfie die ik heel erg leuk vind. We liepen verder op de boulevard en bij een foto graveerder stopte ik voor papa. Pardoes kwam ik op het idee om opa Jo op een sleutelhanger te doen graveren. Papa had namelijk een tijdje terug een mooie foto gedeeld en ik wist dat hij die een van de mooiste vond. En hoe fijn is het om hem dan mee te kunnen nemen. Het resultaat vond ik machtig mooi en ik was onwijs benieuwd naar papa’s reactie.

Ik stuurde een foto naar mama, want ik wilde hem zo graag laten zien. En daarna belde ik er vlug achteraan. Papa had hem al gezien, maar hij wist gelukkig niet dat het voor hem was. Dus zo wist ik al een beetje wat hij er van vond, maar nog niet helemaal. Na het graveren gingen we bij een cocktailbar zitten en daar ging ik weer voor de Pina Colada. Toch wel een favoriet van mij. Na het drinken wandelden we weer naar boven waar we nog even deden kaarten en relaxen op het balkon.

Donderdag 4 oktober

Donderdag hebben we de hele dag rondgereden over Gran Canaria en dat was echt geweldig! We hebben op een hoekje na het hele eiland gezien. Geweldige plekken om over die mooie blauwe zee te kijken en om over het eiland te kijken. Ik vond het echt prachtig. De vele foto’s die ik heb gemaakt ga ik voor een groot deel in een apart artikel delen. Maar hieronder alvast een paar foto’s en een van mij in actie.

We aten die dag bij een soort Flintstones restaurant in de bergen. Een plekje waar je uit jezelf helemaal niet zo snel zou komen. Maar Ger en José hebben er ooit een excursie gedaan en zijn er toen achter gekomen. Ze hebben een restaurant letterlijk in een berg en de banken en tafels zijn binnen van steen. Die kun je dus niet verschuiven, heel gaaf. (Zie foto hierboven). Daar at ik weer vis.( Zie hieronder.) Ik vond het niet super lekker, maar ik denk dat als ik wat anders had gegeten ik zelfs het eten geslaagd had gevonden. En na een lange dag rijden was het bed een welkome afwisseling.

Vrijdag 5 oktober

Vrijdag begon de dag met een ontbijtje en wilde ik daarna weer met de camera op pad om alles in Playa del Ingles op de gevoelige plaat te krijgen. Zowel ‘s ochtends als ‘s avonds. Want dat had ik de hele week niet gedaan. José bood aan gezellig mee te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan! We zijn samen een dik uur onderweg geweest en ik heb lekker veel foto’s kunnen maken. Eenmaal terug gingen Ger en Kenneth zich ook klaar maken en daarna gingen we met z’n allen alles af wat we in de afgelopen dagen lopend hadden gedaan.

We begonnen met het winkeltje boven de supermarkt, daarna naar de Cita voor lunch en afscheid te nemen van Pedro, vervolgens via via richting de boulevard. Daar dronken en aten we onder bij een koffietentje. Een cappuchino, of ja voor mij water en voor mij cheesecake met aardbei. Jum! Vervolgens wandelden we de boulevard heen en weer en kocht ik een super leuke rugzak. Daarna was het etenstijd, dat deden we weer bij Cactus. Ik nam de paella. Een klein risico, want lust je de vis wel die er op zit. Maar jawel, ik vond het heel erg lekker, alleen was het veel te veel, dus het was voor het eerst dat ik het niet op kreeg.

Na het eten liepen we naar de andere kant over de boulevard. Bij winkelcentrum Tropical kocht ik een mooie lichtblauwe portemonnee en daarna dronken we wat op de laatste avond. Ik nam een pina colada smoothie, mega lekker! En daarna wandelden we terug, dronken we nog wat op het balkon met een potje kaarten en toen was het bedtijd.

Zaterdag 6 oktober

En toen was het einde van de vakantie in zicht. De wekker ging al vroeg, want we gingen ontbijten bij de bakker bijna onder aan de berg aan waar ons appartementencomplex lag. Ik nam een bacon and egg broodje, erg lekker. En daarna lieten we een taxi bellen om ons op te komen halen. De koffers sleepte weer naar beneden en als een echte toerist zette ik mijn nieuwe rugzak op het koffertje.

We hadden ons bedacht al vroeg naar het vliegveld te gaan, want dan konden we nog lekker rustig snuffelen in de winkels op het vliegveld. Maar eenmaal daar bleek dat we pas 2 uur van te voren binnen konden. Dus zaten we van 10 tot 12 te wachten tot we konden inchecken. En daarna gingen we door de douane, niet mijn ding, maar gelukkig stelde het daar minder voor dan in Luik. Om vervolgens te snuffelen bij de winkeltjes, veel te dure stokbroodjes te eten en een fles Ron Miel te kopen.

Rond 14.00 konden we boarden en was het wachten tot het vliegtuig vertrok. De reis ging eigenlijk heel goed. Ik keek Bridget Jones Diary, schreef het verjaardagsartikel over Olaf en ik keek naar buiten. Ondertussen was ik mijn onrustige mindset aan het proberen te sussen. Ik was weg van Nederland en weg van mijn dingen die ik lastig vind. Nu ging ik weer terug en kreeg ik het weer moeilijk. Hoe zeer ik mijn familie had gemist, dat gevoel had ik gemist als kiespijn. Maar goed, het landen ging ook weer heel zacht en toen waren we weer terug op het vaste land! Koffertjes halen en op naar huis.

We reden in een weg door naar Roermond waar papa, mama en Jill ons opwachtten. Jill had brownies gebakken en die waren heerlijk. Weer fijn bij mijn familie! Hoe dubbel ook met mijn gevoel, weer in de buurt zijn is wel heel erg fijn. Maar weet je wat ook heel fijn is bij thuiskomst? Je eigen bed! Heerlijk!

En dat was onze vakantie! Een mooie vakantie waarbij ik heb genoten van de omgeving, het relaxen en al dan niet meer. Ik wil over Gran Canaria graag nog meer gaan delen, maar dat bewaar ik voor andere artikelen. Ik weet in ieder geval wel één ding: Gran Canaria, Playa del Ingles, tot volgende jaar!

Volg je me al via FacebookInstagram en/of Twitter? Zou ik heel leuk vinden!