3   36
4   47
2   34

Winter Efteling 2018

Afgelopen maandag vertelde ik al dat we een weekend naar de Winter Efteling gingen.
Daar zou later een aparte post van komen en vandaag is het zover.
Ik neem je graag mee door ons weekendje Winter Efteling.

Weer naar de Winter Efteling

Al maanden geleden was er gepland om met Sjors en Sandra naar de Winter Efteling te gaan. En afgelopen weekend was het dan zover! We gingen op pad.

Rond de middag kwamen we aan in de Winter Efteling en ik smolt weer weg bij al het moois. Ik vind de Efteling namelijk zo’n gezellig park en ik heb er echt onwijs veel leuke herinneringen aan. Dus het is altijd fijn er weer te zijn. We begonnen ons Efteling avontuur met het sprookjesbos. Kenneth’s favoriete plek en eigenlijk de enige plek waar je geen wachtrij hebt. We genoten van alle leuke sprookjes, moesten lachen om de Dakar paden met de rolstoel van Sandra en daarna hebben we het hele park doorgewandeld. Ik kocht nog een boekje van Jokie voor Olaf, zodat ik die zeker al had. En we gingen in de Pagode om over het hele park heen te kijken.

Rond half 5 vonden we het tijd om naar het hotel te gaan. We moesten namelijk voor 6 uur hebben ingecheckt. De kamer was erg leuk, maar ik was blij dat we een 6-persoons kamer hadden. Hieronder zie je de kamer voor een gedeelte. Op het bed beneden sliepen wij en dan hadden we nog een aparte kamer waar Sjors en Sandra sliepen. De badkamer was prachtig en ook de wc vond ik erg mooi. Maar het uitzicht vond ik ook geweldig, we hadden namelijk uitzicht op het park en alle lichtjes. Machtig mooi.

We hadden om 6 uur gereserveerd om te gaan eten bij ‘Bij Anton’ in Kaatsheuvel. Ik vond dat natuurlijk wel humor met mijn ‘Bij Zus’. Het was een fijn restaurant en ik vond het eten erg lekker. Ik had een burger met bacon en frietjes. Aanrader als je een keer in Kaatsheuvel bent. Na het eten haalden we drinken bij de Jumbo en daarna gingen we terug naar het hotel waar we beneden bij de bar nog wat dronken. Terug op de kamer hebben we nog een tijd zitten kletsen om vervolgens toch maar eens te gaan slapen.

Een dure paraplu en een bezoekje aan Tilburg

De ochtend begon al vroeg, want we hadden gekozen om te ontbijten tussen kwart voor 8 en half 9. Anders kon het pas om 10 uur en dat vonden we wat laat. Het ontbijt buffet was echt super. Lekker brood, smeersels, eitjes, fruit en yoghurt. Ik heb goed zitten smullen. Maar heey, wie houdt er nou niet van hotelontbijtjes? Na het ontbijt gingen we nog even terug naar de kamer en daarna eindelijk weer het park in.

Winter Efteling

Doordat we hotelgasten waren mochten we een half uur eerder het park in. Daar maakten we natuurlijk gebruik van en zo zaten we met een sprintje door het sprookjesbos zonder wachtrij in Droomvlucht. Mijn favoriete attractie! Na Droomvlucht wandelden we richting het ijspaleis en daar keek ik toch mijn ogen uit. Oh wat was dat mooi! En magisch! We dronken er wat en daarna gingen we naar het Carnaval Festival. Taa tata taa tata tata taa.. Hopelijk herken je het en heb je er de hele dag plezier van! Het weer was nogal wisselvallig en we besloten om naar Tilburg te gaan. Ook nog even wat anders in de omgeving.

Een bezoekje aan Tilburg

Tilburg was echt ontzettend tof. Een studentenstad, dat merk en zie je. Maar ik wil er echt nog een keer terug. We lunchten bij Lokaal 7, ook een aanrader. Ik nam er een wrap met kip en avocado. Echt super. En de winkels zijn er leuk. Ik hoop dat we er volgens jaar nog een keer naar toe gaan, lijkt mij wel wat. Na het rondje Tilburg reden we weer naar het hotel waar we even deden relaxen. We hadden alle 4 een spelletje gedownload en dat speelden we samen.

Efteling in de avond

Rond 6 uur gingen we terug het park in om te genieten van de lichtjes. Het was echt heel mooi. Alleen het weer was waardeloos. Het regende pijpenstelen, maar dat mocht de pret niet drukken. We wilden eigenlijk een frietje gaan eten bij de Steenbok, maar die zat vol. Dus wandelden we naar Het Witte paard. Ik nam een schnitzel met frietjes en groente. Heel erg lekker! Na het eten haastten we ons naar Aquanura voor een geweldig mooie show. Ik maakte nog een pitstop bij een souvenirwinkel voor een eigen paraplu. Een prijzige paraplu,€17,50, maar ik ben er echt heel erg blij mee en heb er die avond nog goed gebruik van gemaakt. Het is trouwens een lichtblauwe paraplu met stippels en die stippels vormen sprookjesfiguren.

Na de show besloten we terug te gaan naar het hotel om nog even wat te drinken bij de bar en vervolgens lekker rustig aan te doen op de hotelkamer. We gingen weer verder met het spelletje op de telefoon en rond half 11 ging iedereen slapen. Ik besloot nog even het dagboek te schrijven van afgelopen week.

2 keer in de Fata Morgana

De laatste ochtend genoten we weer van ons hotelontbijtje en daarna was het alles weer inpakken en klaar maken voor vertrek. We checkten uit en toen was op naar het park. We gingen de Fata Morgana in en mochten nog een rondje blijven zitten, want het park was nog niet open. Toen we eruit kwamen was het wel open en dat zag je, want er kwam een massa mensen onze kant uit. Niet gek met het prachtige weer! We liepen nog een rondje door het park, dronken een warme chocomel in het ijspaleis en daarna gingen we richting huis.

De vriendelijk verzochte foto

Ook nog leuk om te delen was de uitdaging die Mandy Sjors gaf. Mandy wilde graag een foto van Kenneth en mij zien zoals die op de Efteling facebookpagina stond. Het had even wat wel en niet in aarde, maar het is Sjors gelukt hoor. En ik vind het resultaat wel schattig! Dankjewel Sjors!

Het was een gezellig weekend!
Ik heb genoten van alle dingen die ik weer heb mogen zien.
Ik hoop dat je ook hebt mee kunnen genieten met alle foto’s en ik wens je een fijne dag!
Ben jij al eens in de Winter Efteling geweest?

Volg je me al via FacebookInstagram en/of Twitter? Zou ik heel leuk vinden!