23   67
33   86

&Zus dagboek #19 de seizoensmarkt in Renesse en even wat rust

strandpaviljoen de branding Renesse

Na 2 dagen vol avonturen was het vorige week woensdag tijd voor een rondje Renesse en wat rust. We bezochten de seizoensmarkt, belandden op een strandpaviljoen en maakten een fijne wandeling over het strand. Ik neem jullie vanuit het regenachtige Limburg mee naar het zonnige strand in foto’s.

De ochtend begon lekker rustig. Jewel en ik maakten een ochtendwandeling en ondertussen belde ik even met mama. Papa kwam nog even langs in het gesprek, Jill zei goedemorgen en ik kreeg ook Olaf en in de verte Mandy nog even aan de lijn. Olaf deed het onwijs goed met bellen, zo schattig! Terug in het huisje ontbeten we weer met worstenbroodjes en broodjes van bakkerij Nagelkerke en daarna gingen we onze spullen verzamelen om naar Renesse te gaan.

Naar de seizoensmarkt in Renesse

strandpaviljoen de branding Renesse

Renesse ligt maar een halfuurtje van Bruinisse, dus we waren er zo. Ik dacht dat we nog redelijk vroeg waren, maar er waren al meer dan genoeg mensen op de markt te vinden. Het was eigenlijk best wel druk! Na een rondje markt wandelden we richting het strand. Een lang pad met een hoop verkeer. Aangekomen op het strand wandelden we naar een strandpaviljoen waar we even gingen zitten. Kenneth met een latte machiato en ik met een cola. Jewel genoot van haar Bonzo koekjes en gedroeg zich eigenlijk heel netjes.

Genieten van het strand

strand Renesse

Na ons drankje wandelden we het strand op en gingen we langs de zee richting het andere strandpaviljoen. Daar kon je namelijk een stuk makkelijker weer naar boven en terug richting het dorp. Terug in het dorp liepen we nog een rondje over de markt en daarna streken we even neer op een terrasje. Ik wilde graag een ijskoffie, maar mijn onderbuikgevoel vertelde me dat dit wel eens gewoon koffie met ijsklontjes kon zijn. Echter kwam dat gevoel pas toen ik al had besteld en even later bleek dat gevoel ook te kloppen. En laat ik dat nu niet zo heel lekker vinden. Kenneth vond het gelukkig wel lekker, dus die dronk ook mijn glas leeg. We namen bij een viskraam iets verderop nog een bakje kibbeling en daarna hadden we het eigenlijk wel gezien.

We waren ook alweer 3 uurtjes verder, dus besloten we naar de auto te lopen en richting ons huisje te rijden. Zo konden we alle 3 even onze rust pakken en ons ding doen. Onderweg stopten we nog bij de Aldi en Jumbo voor het avondeten en ik nam er ook bolussen mee. Mijn favoriete gebak in Zeeland.

Nog even zelf op avontuur

bolus verse sinaasappelsap

Eenmaal in het huisje dronken we wat, aten we onze bolus en kreeg ik toch nog wat wiebelkriebels. Ik bekeek Google maps om te zien wat voor winkels er verder in Bruinisse lagen. Het eerste wat me opviel was een boekenwinkel. Bij de reviews zag ik wel dat het met name godsdienstboeken verkocht, maar ik besloot dat ik er toch eens wilde snuffelen. Dus ik ging op pad. De reviews hadden gelijk, maar ik was blij dat ik was gaan kijken. Daarna wandelde ik nog even door Bruinisse en vond ik nog een toeristisch winkeltje en bij de Etos haalde ik zonnebrand crème en aftersun. Een slimme meid is namelijk op een zonnetje in Zoutelande voorbereid.

Een ijsje van Heaven Icecream

Heaven Icecream Bruinisse

Rond 5 uur was ik weer terug en begon ik aan het avondeten. De eerste 2 dagen aten we iets van een gebakken aardappel met vlees uit de oven en een salade. Dit keer had ik bij de Aldi spareribs meegenomen, maar die waren toch niet helemaal voor herhaling vatbaar. Wat wel voor herhaling vatbaar was, was het ijsje bij de ijssalon in het dorp. Heaven Icecream was de naam van de ijssalon en die begreep ik wel. De bolletjes Snickers en straciatella smaakten erg goed!

En zo was er alweer een dag van onze midweek weg voorbij. Op naar de dag waar ik me eigenlijk het meest op had verheugd!

Tot morgen, liefs,
Kelly

Volg Bij Zus ook op InstagramFacebook of Pinterest om op de hoogte te blijven van de nieuwste updates!

Volg:

3 Reacties

1. juli 15, 2021 / 9:32 am

Goede morgen vakantie gangers Weer eens in Zeeland en ja Bruinisse daar hebben we vroeger ook op vakantie geweest. 10 jaar bij een boer op het veld gestaan. Toen was alles heel anders dan nu. Maar ik hoop dat jullie genieten van je midweek en kom langs als je weer terug gaat naar Limburg zou gezellig zijn Geniet verder knuf van Tante Chris

• BijZus
      Auteur
      juli 15, 2021 / 9:34 am

Goedemorgen tante Chris, we zijn inmiddels weer thuis 🙂 Dit was vorige week! We hebben er nog over nagedacht om langs te komen, maar dat leek ons niet zo slim met Jewel. Knuffel uit Limburg!

2. oma
    juli 15, 2021 / 7:16 pm

Ha Kelly, dat was weer een leuke dag voor je dagboek, is het daar nu ook hoog water? Akelig, die wateroverlast nu. Een fijne avond en we zien ons gauw, groetjes van opa en oma xxxxxx