37   42
32   80

&Zus update #11 Een goed begin van de vakantie

vakantie

Vorige week was weer goed gevuld met allerlei avonturen! Ik was even taxichauffeuse, verruilde mijn chauffeursleven weer voor postbezorger en ging al stuiterend mijn vakantie in. En die vakantie luidde ik goed in, met gezelligheid, bijkletsen en meer! Lees je mee?

Een rommelige maandag

Onderzoek naar een nieuwe telefoon

vakantie

De week begon thuis achter mijn computer. Ik maakte alvast een begin aan mijn dagboek en verdween met mijn neus weer in Google om te kijken welke telefoon ik nu echt graag zou willen. De Samsung Galaxy S21 Ultra stond sinds het moment van uitbrengen al heel hoog op mijn lijstje. De camera klonk hemels en als ik dan een nieuwe telefoon nam bij het verlengen van mijn abonnement, dan moest het wel een verbetering zijn op de Huawei die ik nu had. De tijd vloog voorbij en voor ik het wist kon ik alweer aan de wandel met Jewel. Ik luisterde een podcast, genoot van de zon en werd verbaasd door onze Jewel. Er kwam een herder ons tegenmoet en in plaats van te beginnen met grommen negeerde ze hem compleet. Ze draaide haar hoofd en keek bewust de verte in. Het baasje van de ene hond en ik schoten allebei in de lach. Het zag zo leuk uit!

Even taxichauffeur spelen

Terug thuis zette ik Jewel in de bench en ging ik richting opa en oma. Ik was namelijk de taxichauffeur voor de dag. Opa moest naar het ziekenhuis en ik had afgesproken ze te brengen en weer op te halen. Nadat ik ze had weggebracht reed ik even naar papa en mama. Gezellig bijkletsen met iedereen, knuffelen met Olaf en wachten tot oma mij belde dat ik ze weer kon komen halen. Het duurde best wel even, maar gezien de afspraak leek me dat ook logisch. Doordat, bleek later, haar appjes niet bij mij aankwamen ontstond er een miscommunicatie en stonden ze al buiten op me te wachten. Al mopperend vertrok ik weer richting ziekenhuis, want ik snapte er op dat moment niks van en baalde dat ze buiten in de kou stonden. Maar goed, uiteindelijk pikte ik ze weer op, was de ziekenhuis afspraak goed gegaan en bracht ik ze weer veilig thuis.

Nog een extra ritje

De manier waarop ik mopperend weg ging thuis zat me niet lekker, dus belde ik mama of ik nog even met Jewel langs mocht komen. En dat kon! Het werd een gezellige middag met even een momentje met mama, een kersencrumble taartpunt eten met z’n allen en kleuren. Pap appte me nog of ik hem even met iets kon helpen, dus daar liep ik aan het einde van de middag nog even heen en toen gingen Jewel en ik weer naar huis.

4 dagen werken voor de vakantie

Vorige week moest ik 4 dagen werken, waarvan er 3 gevuld waren met twee wijken. Maandag liep anders dan dat ik me had voorgenomen, want ik had ’s middags het dagboek af willen maken. Maar, wat vandaag niet is, komt morgen wel! En zo ging ik dinsdag na het werk thuis aan de slag met het dagboek en dat verliep een stuk makkelijker.

Even naar de bieb en toko

Woensdag had ik maar één piekwijk en was ik niet heel laat klaar. Het gaf me de kans om weer even naar Roermond te rijden met Jewel. Mama had namelijk nog een aanstipmiddel liggen voor een wrat op mijn duim en dat was ik maandag vergeten mee te nemen. Dus gingen we het woensdagmiddag maar even halen. Jill en mama hadden nog een boek liggen bij de bieb, maar mama ging liever niet met de auto de stad in. En zo ontstond het idee dat als Jewel even bij mama kon blijven ik ook wel even met Jill kon rijden. Dat konden we dan gelijk combineren met een bezoekje aan de Toko.

Toen Jill en ik wilde vertrekken kwam Kevin net aangereden. We besloten hem te vragen of hij zin had om mee te gaan en dat wilde hij wel. Dus reden we met z’n drieën in mijn groene gebakje richting de stad en slaagden we bij de bieb en de toko. Terug bij papa en mama dronk ik nog wat en daarna reed ik weer naar huis. ’s Avonds ben ik uiteraard ook nog even wezen stemmen!

Mijn eerste samenwerking met Popsockets

Donderdag ging ik na het werk aan de slag met een samenwerking voor popsockets. Ze hadden in het kader van Women’s History Month een mooie actie opgezet en daar mocht ik aan mee doen. Het resultaat zie je hieronder!

Het maken van de post kostte me de hele middag, maar ik ben enorm trots op het eindresultaat.

Een stukje bewustwording in het denken

’s Avonds wilde ik eigenlijk nog schrijven over ons avondeten, maar het kwam niet uit de vingers. En dat resulteerde weer in een writersblock voor de rest van de week. Het is zo zonde als je alleen maar denkt “dat moet online en dan pas kun je beginnen aan wat anders..”. En dit doe ik doe dus met bijna alles. Hartstikke zonde en goed om aan te gaan werken. Bewustwording ervan is al een stap in de goede richting!

vakantie

Een stuiterend begin van de vrijdag

Ik begon mijn vrijdag al stuiterend. Het feit dat ik bijna vakantie had maakte mij goedgemutst en daarnaast was ik al vroeg lekker productief bezig. Tijdens het maken van een TikTok recept stuitte ik op een ‘Mama Appelsap’ in een liedje. Kortom, ik hoorde wat anders dan dat er gezongen werd. In het liedje Magia van Alvaro Soler hoorde ik op een zeker moment “Peter Pan heeft een rokje.”. Ik had er echt de grootste lol aan!

De werkdag was vrij pittig en er leek wel geen einde aan te komen, maar toen het eenmaal daar was.. Toen kon ik alleen nog maar lachen! Eindelijk even een weekje bijna niks moet en alles mag. Ik was vrij laat thuis, dus na een rustige wandeling door het dorp deed ik even niks meer. Aan het eind van de middag deed ik een paar boodschappen bij de Lidl en daarna was het hoogtijd om te koken. ’s Avonds had ik een online lanceringsfeestje van Kelly Caresse en daar wilde ik graag bij zijn. Dus ik zorgde ervoor dat we van te voren hadden gegeten, dat ik had afgewassen en alles klaar stond, zodat ik puur naar het feestje kon kijken! Ze lanceerde trouwens de KC Club. Een app voor vrouwen, moeders en mommy’s to be.

Een goed begin van de vakantie

Boodschappen en afval wegbrengen

De vakantie begon voor mij al vrij vroeg. Ik had niet zo lekker geslapen, omdat ik bang was dat ik me zou verslapen. Dus rond kwart over 6 stond ik al naast m’n bed. Even douchen, klaar maken, Jewel uitlaten en ontbijten, om vervolgens rond kwart voor 8 naar opa en oma te lopen. Het was weer tijd voor ons twee wekelijks boodschappen uitje! En dat liep dit keer toch beter als de vorige keer. Heel fijn! Terug bij opa dronk ik nog een kopje thee en at ik een stukje kersenvlaai en toen wandelde ik weer naar huis. De volgende klus die ik op het programma had was afval wegbrengen. Een klus die ik altijd met veel plezier uitstel. Maar nu moest het er toch echt van komen!

Wandelen met Molly en Jewel

vakantie

Daarna haalde ik Jewel op, die paste met het afval niet in de auto, en gingen we richting Roermond. Zo kon Jewel weer even met Molly spelen en ik bijkletsen met papa en mama. Eenmaal daar stond papa op de oprit een stoeptegel te slijpen en was mama met Molly lopen. Dus belde ik mama op en liep ik haar en Molly tegenmoet. Molly en Jewel samen laten lopen geeft altijd wat chaos aan het begin, maar uiteindelijk ging het vrij aardig. Het was in ieder geval genieten.

Nog even mee lunchen

Terug bij papa aten we een stukje kruimelvlaai en kletsten we een eind weg. Mama en ik hielpen papa nog even in de tuin en voor de rest hadden we lol met Molly en Jewel. Rond lunchtijd was ik nog steeds daar en at ik een kommetje noodlesoep en een broodje mee. Jewel zat ondertussen bij papa te wachten in de hoop dat ze nog wat kreeg.. Ze had al een stukje vlaai gescoord, dus de hoop was er. En het zag echt hilarisch uit! Papa vroeg me of ik onderweg naar huis nog even kon stoppen bij de Welkoop. Hij had daar een voerton gezien en de aanbieding was alleen nog zaterdag geldig. Natuurlijk vond ik dat geen probleem. Ik kwam er toch praktisch langs en dan hoefde hij niet extra te rijden.

Een geoliede machine

Rond 3 uur was ik weer thuis, omdat ergens tussen 3 en 4 Jill en Kevin zouden komen. Het kwam mij goed uit dat ze uiteindelijk wat later waren. Zo had ik de tijd om de sushirijst alvast te koken! Jill en ik gingen weer samen aan de slag in de keuken en het liep als een geoliede machine. Dat zagen we ook terug in het eindresultaat, want volgens mij was dit de best gelukte keer sushi maken. ’s Avonds speelde we nog Mario Party en toen was de eerste vakantiedag alweer om!

Een rustige, maar gezellige zondag

De zondag begon weer vroeg voor mij. Ik had opnieuw onrustig geslapen, maar dit keer bleef ik liggen. Dan maar nog een beetje doezelen en rustig wakker worden. Uiteindelijk stond ik om 9 naast het bed. Even ontbijten en daarna met Jewel naar buiten. Na een fijne wandeling ging ik thuis aan de slag met het bestellen van mijn Samsung Galaxy Smartwatch! Ik had van pap de Huawei smartwatch geleend en die had ik al die tijd met heel veel plezier gebruikt. Maar nu ik over zou gaan op de Samsung Galaxy S21 Ultra bij mijn abonnement kon ik dat horloge niet meer gebruiken. Ik wilde de Samsung Smartwatch eigenlijk bestellen met het vakantiegeld in mei, maar ik kreeg hem dus cadeau van Kenneth. Super lief!

’s Middags kwamen pap en mam op bezoek. Samen met mam en Jewel ging ik richting de Maas en liepen we daar een stuk tussen de velden en de Maas. Ondertussen waren pap en Kenneth thuis aan het darten. Eenmaal terug zag ik op mijn app dat Kenneth op het idee was gekomen om eten te bestellen. We vroegen pap en mam of ze mee wilden eten en zo geschiedde dat we gezellig voor de tv een frietje aten. Heerlijk! Na het eten bakte ik alvast de kip gaar voor maandag en rond 8 uur gingen pap en mam weer naar huis. Ik dook nog achter de computer om een fijn telefoonhoesje te zoeken en voor ik het wist was het allang bedtijd!

Het was uiteindelijk een goedgevulde week met van alles en nog wat. Deze week heb ik vakantie. Kenneth is gewoon werken, dus ik geniet van het lekker thuis rommelen, buurten in Roermond, tijd om te bloggen en het ontdekken van mijn nieuwe telefoon! Hoe was jouw week?

Ik zou het heel leuk vinden als je Bij Zus ook komt volgen via InstagramFacebook of Pinterest!