0   7
0   39
2   33

&Zus update #11 een week naar de zon op Gran Canaria

Dit dagboek beginnen is al een hele week mijn uitdaging. Want hoe krijg je zo’n volle week goed op digitaal papier? We gingen een week naar de zon en ik ga mijn uiterste best doen zoveel mogelijk te delen zonder je te overspoelen met zon, zee en strand.

zon

Het welbekende antwoord op “Hoe was je vakantie?” is altijd “Te kort!”. Dat was die van mij niet. Absoluut niet, 7 dagen was voor mij precies genoeg om mijn heimwee naar Jewel enigszins onder controle te houden. De ochtenden waren voor mij het lastigst. Ik was namelijk iedere dag vroeg wakker! En normaal zou ik dan gaan lopen en knuffelen met Jewel. Kenneth en ik hadden 2 losse bedden aan elkaar, dus voor een knuffel moest ik als het ware gaan logeren. En ja, je gaat iemand niet om 6/7 uur Nederlandse tijd wakker maken. Niet iedere dag in ieder geval. Maar goed, als de ochtend eenmaal begonnen was dan ging het weer!

Op naar de zon

Maar ik moet bij het begin beginnen, de heenreis op dinsdag! Die was prima. Ik had dan wel Kenneth zijn telefoon nodig om mij te vermaken, maar hij was zo voorbij. Mijn idee was om op de heenreis films te kijken op Disney +, maar eenmaal in de lucht bleek het niet te werken. Dus ik was blij dat ik op zijn telefoon Sollitaire heb kunnen spelen. De landing maakte ons een beetje dizzy en duf, dus toen ik de frisse lucht van Gran Canaria rook was ik blij!

Ons appartementencomplex, Dorotea, was al vanaf moment één top! We werden begroet door schildpadden in een fontein bij de receptie. Dat werd dus ook een dagelijkse stop om even te kijken wat ze deden. En nadat we hadden ingecheckt konden we boven onze spullen droppen en het wifi instellen. Want ja, dat is het eerste waar je aan denkt haha. Verder hebben we de eerste dag nog wat gelopen, een auto gehuurd voor de dag erna, mijn favoriete kip kerrie gegeten en een drankje gedaan bij Pedro. Een goed begin!

Op jacht naar Mediamarkt en een bananenplantage

Na het ontbijt hebben we iedere dag eigenlijk wel wat anders gedaan! De week vloog aan ons voorbij. De eerste dag huurden we een auto en de reden is vrij bijzonder! We gingen namelijk op jacht naar een Mediamarkt! Kenneth was zijn oplader voor de horloge vergeten en die wilde hij heel graag gebruiken met lopen. Nu verkochten ze deze niet, maar we mochten wel een uur bij de oplader staan en hun oplader gebruiken. Ongelooflijk! Dat hoef je hier volgens mij echt niet te doen. Na een rondje door het winkelcentrum en een super leuk t-shirt rijker gingen we door de bergen in.

Onze eerste stop was in Teror. Daar bekeken we de oudste boom van het eiland en we bezochten de kerk met de zwarte madonna. Maar madonna was er niet, vermoedelijk stond die ergens in de bergen, de kerk op zich was wel al heel indrukwekkend. We lunchten tegenover de kerk en vervolgens reden we door de bergen in op jacht naar een bananenplantage! Met het zoeken kwamen we steeds hoger in de bergen uit tot een lokale agent ons daar eigenlijk uit plukte. Niet dat we op terrein waren waar we niet mochten komen, maar die begeleidde ons een stukje naar die plantage toe. Maar uiteindelijk is het ons niet gelukt en moesten we echt terug naar de wat meer touristische wereld. Wat een dag!

Dagje aan het zwembad

Donderdag gingen we na het ontbijt richting zwembad! En dat was het eerste moment dat we de geweldige ober van de pool bar zagen. Een man afkomstig uit het noorden van Europa en een enorme passie voor zijn vak. En een briljant soort huppeltje tijdens het lopen, echt geweldig. Het zwembad was woensdag ijskoud, dus ik ben er niet in geweest. Ik genoot van het zonnetje en het even niks doen, ook heel belangrijk!

Rond een uurtje of 3 gingen we weer naar ons appartement en daar relaxten we, fristen we ons op en rond 6/7 uur gingen we richting boulevard. Rond dat tijdstip kon je ook nog de meest mooie foto’s maken van de palmbomen in combinatie met de ondergaande zon! Na het eten liepen we naar de Yumbo, een groot winkelcentrum, en daar dronken we een cocktail. Ik kreeg ondertussen de eerste migraine aanval van de 3 die ik er heb gehad. Het was gelukkig de enige avond dat ik er echt niet lekker van was, dus ik lag alweer op tijd in bed.

zon

Snuffelen op de markt in Mogan

Voor de vrijdag hadden we een heel toffe Audi gehuurd! Hij had minder ruimte achterin dan de Kia die we op woensdag hadden, maar even goed, qua looks was deze erg mooi. We reden naar de markt in Mogan. Mijn favoriete plaatsje, omdat ze er een Alé-Hop hebben, mijn favoriete winkel met allerlei leuke goodies en schrijfwaren. Over de markt zelf waren we niet zo enthousiast, maar daardoor kwamen we wel op prachtige straten met bloemen uit. Zo mooi dat ik héél graag een foto wilde van mijzelf en de bloemen. Het was er echt prachtig!

Na Mogan gingen we opnieuw de bergen in, maar we hadden ons lesje van woensdag wel geleerd, dus we gingen niet heel ver. Hoewel, we gingen wel heel hoog. Hoe dan ook, we kwamen uit op een soort Flintstones plaats met barbecues gemaakt uit steen en zitjes. We mochten er niet in de buurt komen, maar het uitzicht was er wel heel mooi. Op de terugweg reden we nog langs een park met dromedarissen. Heel tof! En verder besloot Kenneth nog even kerstmuziek te draaien, hilarisch met een zonnetje tussen de bergen.

zon

‘s Avonds zijn we nog gaan kijken bij een winkelcentrum waar ze aan het dansen waren en vervolgens hebben we wat lekkers gehaald en zijn we terug gelopen naar het appartement. Ik had namelijk mijn 2e migraine aanval en daarom was het wat slimmer om het rustig aan te doen.

Het weekend

Zaterdag hadden we weer een ochtend/middag aan het zwembad. Dit keer durfde ik ook het water in, want het was niet meer zo koud zeiden ze. Ik vond het wel nog héél fris, maar als je er eenmaal in zat ging het wel. Na het zwemmen had ik zin om een kaartje te schrijven naar jullie, dus dat deed ik. En ’s avonds gingen we naar ons favoriete café in de Cita (ook een winkelcentrum) om daar even wat te drinken. Gewoon een fijne relaxte vakantiedag.

De ochtend erna waren we alweer op tijd uit de veren. We gingen naar Bambino’s voor een ontbijtje, maar dat werd dus een ontbijtje aan de boulevard. Helemaal niet erg, want nu hadden we een prachtig uitzicht op zee. Vervolgens liepen we over de boulevard terug richting het appartementen complex waar we ons omkleedden om naar het zwembad te gaan. Daar hadden we een fijne middag en ’s avonds wandelden we na het eten via de boulevard terug.

Heel veel gelopen

De laatste volle dag van de vakantie gingen we na ons ontbijtje op pad naar San Augustin. Dat hadden we afgelopen jaar al gepland, maar toen was het er niet van gekomen. Dus nu was dat iets wat we zeer zeker wilden doen. Over de boulevard, via het strand, 5 kilometer heen! Daar wat drinken, snuffelen in de winkels en vervolgens weer diezelfde weg terug. Het was een pittige opgave, maar wel leuk! En natuurlijk hartstikke mooi met het oog op zee.

Terug in het appartement was het vooral even uitpuffen van al het lopen en de zand van je lijf afspoelen. De combinatie van zonnebrand en strandzand dat opstuift is een interessante combinatie kan ik je vertellen. Na het eten aan de poolbar wandelden we voor de laatste keer over de boulevard. Nog even genieten, goed snuffelen of er echt niks was wat ik mee wilde nemen en toen hielden we nog even een avondje op het balkon. Uiteindelijk hebben we ruim 12 kilometer gelopen. Behoorlijk wat!

De terugreis

Dinsdag reisden we weer terug! Rond half 12 hadden we de taxi en om 12 uur stonden we weer op het vliegveld. We konden gelijk doorlopen, heel gek, maar ook fijn! Door naar de douane en vervolgens snuffelen in de winkeltjes. Eerst nog de laatste souvenirtjes scoren en vervolgens de rest van de winkels af. We kwamen bij een Spaans merk terecht en daar werd ik op slag verliefd op een tas. Kel?, toch niet weer he? Jup! Een vierkante tas met als het ware het logo van Instagram erop. Ik vond hem ge-wel-dig! In eerste instantie wilde ik hem niet meenemen, maar na wat aandringen en pap die hem wilde geven voor mijn verjaardag ging hij toch mee! De terugreis viel reuze mee! Deze piloot had het vliegtuig volgens mij iets meer onder controle en begon ook veel eerder met landen. Dat scheelt een hoop! En zo waren we weer in België.

Een hele fijne vakantie voor Jewel

Onze Jewel was in de tussentijd bij Gertie en die heeft het er onwijs naar haar zin gehad. Heerlijk rennen, wandelen in het bos en lekker slapen. Iedere dag kwam er een berichtje met een foto of filmpje en dat was voor mij heel fijn. Zo kon ik op de een of andere manier ook beter schakelen en genieten.

Mocht je nu willen weten wat we allemaal hebben gegeten, dat vind je hier!

We hebben een hele fijne vakantie gehad! Prachtig weer, toen we de eerste keer in de bergen zaten een beetje regen, maar voor de rest alleen zon, wat bewolking en wind. Echt top! En nu zijn we weer thuis, ook heel fijn!

Volg Bij Zus op FacebookInstagram en/of Pinterest voor meer updates en kijkjes achter de schermen!