&Zus update #36 dagje Zeeland en Sint Pietersberg

zeeland

Onze laatste week vakantie is voorbij. Deze week stonden onze uitjes gepland. We wilden gaan wandelen in het zuiden en besloten redelijk spontaan naar Zeeland te rijden. Verder knuffelde ik met Molly, waren we een dag met pap en mam, bakte ik kwarkcake en hadden we een middagje met Olaf.

Taart brengen en knuffelen met Molly

Ze is zo leuk!

Maandag hadden we weer een dag waarbij we ieder ons eigen ding deden. Zo ging ik ‘s ochtends met de overgebleven vlaai van Kenneth’s verjaardag naar mama. Gezellig kletsen met mama en knuffelen met Molly. Ze is zo’n lieve vrolijke viervoeter. Echt een geweldige toevoeging. Ik maakte nog een TikTok met Molly en dan zie je het verschil tussen nu en 6 maanden geleden. Daarna liep ik even naar mam om haar te helpen met de tablet. Ondertussen kwam Mandy nog bij papa en mama langs, dus wandelde ik weer terug toen ik klaar was. En zo zat ik met papa aan de lunch. Ook gezellig! Daarna reed ik weer naar huis en heb ik lekker gerommeld achter de laptop!

Wandelen op de Sint Pietersberg

We hadden afgesproken in onze tweede week wat dagjes uit te gaan doen. We wilden graag gaan wandelen bij de Enci in Maastricht en toen ik uitzocht hoe we daar konden komen kwam ik erachter dat je de Sint Pietersberg op moest. Uiteraard liepen we eerst eigenlijk de verkeerde kant uit, maar daardoor zagen we wel nog wat bos en dat was prachtig. De Enci was heel tof om te zien en het uitzicht over Maastricht vond ik ook heel mooi. Een geslaagde wandeling van bijna 5km.

Vervolgens maakten we nog een rondje Zuid-Limburg met de auto en daarna reden we weer richting huis. Onderweg naar huis kwam bij mij het idee om naar Zeeland te gaan. Ik had enorm de behoefte om de zee te zien en nog iets van vakantiegevoel te creëren. Dus na een hoop dubben besloot ik eens bij Kenneth te polsen wat hij er van vond en gelukkig was hij redelijk enthousiast. Zo lang we niet super vroeg vertrokken en we niet alleen naar Zoutelande moesten vond hij het prima. Dus ik zei deal! Zolang ik maar op het strand kon lopen.

Een dagje naar Zeeland

Woensdagmorgen stond ik iets na 8 bij de winkel om broodjes te halen voor onderweg en daarna ging ik aan de slag met het smeren van de broodjes en het inpakken van een survivalpakketje. Rond kwart over 9 reden we weg! Eerst tanken in Duitsland en vervolgens door naar Zeeland. Onze eerste stop was Renesse. Daar gingen we heen via de Zeelandbrug met een mooi uitzicht op het water en de zeilbootjes.

De eerste pitstop in Zeeland: Renesse

We parkeerden de auto op een terrein iets van het dorp af en wandelden vervolgens richting het centrum van Renesse. Het was er vrij druk en dat voelde toch best wel spannend. Er was weekmarkt en die werd goed bezocht. Wij liepen door richting het strand wat ongeveer 2 km van de auto lag. Een mooi uitzicht volgde en daar genoot ik van, maar toch voelde het niet helemaal als Zoutelande. Op de terugweg naar de auto stopten we bij de viskraam op de markt voor een lekker bakje kibbeling. Genieten! Vervolgens namen we een grote milkshake bij de ijssalon en die bleek ontzettend klein te zijn. Best jammer, want ze wisten de prijs wel. Daarna wandelden we naar de auto en gaven we Jewel lunch. Vervolgens besloten we richting de Oosterscheldekering te rijden en Jewel was gewoon te moe om nog helemaal haar hoofd uit het raam te steken.

Tweede pitstop: Oosterscheldekering

Kenneth had bedacht om via de Oosterscheldekering richting Oostkapelle, Domburg, Westkapelle en Zoutelande te rijden. Dan maakten we een rondje en zouden we doorrijden naar huis. Bij de Oosterscheldekering wilde ik graag nog even uitstappen om de zee op te snuiven en om nog wat foto’s te maken. Er was een fotostop en dat was de ideale plek om dat te doen. Vervolgens reden we door en kwamen we erachter dat de binnenweg naar Domburg afgesloten was. Ik bedacht me dat als we toch richting Zoutelande gingen we ook misschien wel even het strand op konden lopen. En zo geschiedde dat we rechtstreeks door gingen naar Zoutelande!

Laatste stop in Zeeland: Zoutelande

Eenmaal aangekomen in Zoutelande had ik het idee om even naar de Jumbo te gaan om een fles drinken te halen en bolussen. Zo konden we een soort van picknicken op het strand. En dat was heerlijk! Pas toen kwam echt het vakantiegevoel naar boven. Zoutelande voelt als thuis komen! In plaats van het geplande halfuurtje waren we dik een uur op het strand te vinden. Tegen kwart voor 6 was het toch echt tijd om aan de terugreis te beginnen! Onderweg stopten we nog bij de grote gele M en eenmaal terug in Limburg gingen we opnieuw tanken in Duitsland. Uiteindelijk zijn we bijna 12 uur weg geweest, maar het was top!

Sinds lange tijd nagellak gekocht

Donderdag ging de wekker al heel vroeg en dat was best pittig na een vrij korte nacht. We hadden om 8 uur afgesproken bij pap en mam. Kenneth ging met pap naar ome ton en tante ans en ik ging met mam naar een andere afspraak. Na de afspraak nam ik mam mee naar ons waar we samen een broodje van de Bakker Bart aten en even wachtten op de heren.

Hier ben ik heel blij mee

Toen die terug waren wandelden wij naar het dorp en daar kocht ik voor het eerst sinds tijden weer nagellak. Een van de voornemens voor september was meer nagellak en dan moet je toch ook iets van nagellak hebben. Ook haalden we een waterkoker bij de Hema, want ik was er ‘s ochtends achter gekomen dat de waterkoker droog had gekookt. We hadden dus heel veel geluk gehad! En ‘s avonds gingen we met ze uiteten bij de Griek. Een gezellig einde van een drukke dag.

Een rommelig dagje

Nadat Kenneth en ik een afspraak hadden gehad gingen we richting Maasbracht. We wilden een broodje halen bij de slager, maar het was er zo druk dat we even doorreden naar De Bakwinkel. Een winkel waar ik graag nog een keer heen wilde. We kochten er 2 bakmixen, sprinkles, een mondje voor een spuitzak en wegwerpspuitzakken. Ik was er blij mee! Daarna konden we wel terecht voor een broodje en vervolgens gingen we terug naar huis. Eenmaal thuis rommelden we nog wat en kwamen pap en mam hun oude vijver brengen en meehelpen met plaatsen. En aan het einde van de middag kwamen Mandy, Olaf en Jordy. We aten een frietje en daarna amuseerde Mandy en ik ons met Olaf. We wandelden een rondje met Jewel, printten kleurplaten voor Olaf en speelden we een spelletje op de Switch.

Een paar uurtjes met neefje Olaf

Ik had van de week voor het eerst boodschappen besteld (Ja, echt! Er volgt nog een column.) en wachtte de hele morgen tot de bezorging. Ik had even niet in de gaten dat ik in die tijd ook nog andere dingen had kunnen doen. De boodschappen kwamen iets na de middag binnen en na het uitladen en opruimen reden we naar Roermond. Daar haalden we bij papa en mama het autostoeltje en vervolgens reden we door om Olaf op te halen.

We gingen met hem naar Hobbyzoo Anura om sprinkhanen te halen voor Jaapie en daarna gingen we door naar Daniels. Er was wat kapot aan de filter van onze vijver en dat konden we daar halen. Olaf amuseerde zich enorm! Eerst kijken bij slangen, spinnen, kameleons en daarna kijken bij de stokstaartjes en vissen. Hij straalde!

Daarna reden we richting huis waar Jewel onwijs blij was Olaf te zien. Heel erg schattig. Ze leunden met haar hoofd tegen hem aan om te knuffelen. Vervolgens gingen ze samen naar buiten kijken. Zo schattig.

Zo leuk om die twee samen te zien klussen.

Kenneth was druk bezig met de vijver en aangezien Olaf een groot fan is van zand, steentjes en water was hij eigenlijk niet bij Kenneth weg te krijgen. Hij hielp mee op zijn manier. Toen Kenneth klaar was speelden we binnen met de vrachtwagens en kleurden we nog wat kleurplaten in. Tegen 6 uur bracht ik hem weer naar huis, vervolgens zijn stoeltje terug naar papa en mama en ik haalde nog een net op voor de vijver bij pap en mam. Uiteindelijk was ik pas na 8 uur weer thuis, maakte ik panini’s en daarna plofte ik op de bank.

Een hele rustige zondag

De laatste dag van onze vakantie bakte ik een hele vrolijke kwarkcake met sprinkles in de cake en vruchtenhagel on top. Ik probeerde te schrijven, maar dat lukte niet. Dus het was eigenlijk een dag van hangen op de bank en aan het einde van de middag ging ik aan de slag met een sushibowl. Pap en mam kwamen nog even om te helpen met een lek aan de filter en daarna wandelde ik de zonsondergang tegemoet met Jewel. Het was echt een hele rustige dag.

Het was een week vol foto’s! Zeeland was denk ik toch het hoogtepunt van de week. Het gevoel van vakantie te hebben gehad ontbreekt toch een beetje, maar we hebben wel weer mooie herinneringen gemaakt. Heb jij al vakantie gehad?

Volg Bij Zus op FacebookInstagram en/of Pinterest voor meer updates en kijkjes achter de schermen!