&Zus update #38 een strandtas vol gouden herinneringen

strandtas

Het was zo’n week die je het liefst in geuren en kleuren wil omschrijven, zodat je hem zelf haarfijn kan herbeleven. Ik heb mijn best gedaan en neem jullie graag mee Olafs cadeautje uitzoeken, neef Roy verrassen, barbecueën met Kevin en Jill en een strandtas vullen vol gouden herinneringen!

Een goedgevulde maandag

Wandelen met Molly en Jewel

Na een vrij druk weekend begon ook afgelopen week weer met een volgeplande dag. Ik stond al vroeg naast het bed om samen met Jewel naar Roermond te rijden. Kenneth zijn auto stond op de planning voor de APK en Jewel en ik brachten hem samen weg. Daarna wandelden we richting mama, konden we nog even mee Jill uitzwaaien en vergat Jewel zo mama te begroeten haha. Ze rende er langs af richting voordeur, zo grappig! Molly moest nog uitgelaten worden, dus gingen we met z’n vieren op pad. Onderweg besloot ik dat we eens het tuigje bij Molly moesten proberen. Ze trok wat en wellicht was dat de oplossing en het werkte redelijk goed! In het begin zag je haar “wat is dit nu weer?!” denken en daarna wandelde ze er gewoon mee door.

Een dagboek schrijven in de wachtkamer

Altijd samen spelen

Eenmaal terug kletsten we gezellig bij met thee en een wafel. Mama had nog een fijne kam die handig leek voor Jewel en ik was gelijk verkocht. Een soort herderskam, ideaal voor Jewels ondervacht. Dus eind van de week heb ik ‘m meegenomen bij het tuincentrum. Rond 11 uur moest ik bij mam zijn om mee te gaan naar een afspraak. Als pap nog niet terug was zou Jewel bij mama blijven, maar pap was net op tijd terug, dus nam ik Jewel mee die kant uit. Of ja, ze liep zelf al haha. Want als ze bij de een is geweest moet en zal ze ook even gedag zeggen bij de ander!

Terwijl mam naar haar afspraak was wachtte ik in de wachtkamer met mijn tablet. Het duurde lang genoeg om het dagboek van vorige week af te schrijven. Heel handig! Even bewust alleen daar mee bezig zijn en weinig afleiding. Eenmaal terug in Roermond dronk ik nog wat bij ze en daarna begonnen Jewel en ik aan de wandeling richting garage. Even wandelen, afschakelen en nog genieten van het weertje. De auto was gelukkig goed door de keuring gekomen en konden we zo weer meenemen naar huis. Ze hadden de APK nog bij de grote beurt gedaan, dus hoefde ik alleen maar een kentekenlampje af te rekenen. Zo onwijs tof!

Mijn jaarlijkse astmatest en een drukke werkweek

Het was vroeg!

Dinsdag begon er weer een nieuwe werkweek en dat werd er een die drukker was dan gepland. In eerste instantie stelde de week weinig voor. Er zaten een aantal rustmomenten bij en dat vond ik wel lekker. Maar naast het weer is ook de planning altijd weer een verrassing. In de loop van de week kreeg ik er wijken bij en daardoor had ik genoeg te doen en was ik gesloopt als ik weer thuis kwam. Donderdag had ik 3 verschillende wijken, een piek, een heel klein beetje piek en een dal wijk. Op zich prima, maar ik kon pas ’s middags beginnen! Ik had ’s ochtends vroeg een afspraak bij de praktijkondersteunster voor een astmatest. Sinds vorig jaar krijg ik die jaarlijks om te zien hoe het er met mijn longen voor staat. Ik kreeg goed nieuws! Alles zag er goed uit en mijn conditie was echt een heel stuk verbeterd. Daarna ben ik nog even een warme chocolademelk gaan drinken bij mama en vervolgens gauw naar huis om te lopen met Jewel en de 3 wijken weg te brengen.

Met opa en oma mee Olafs cadeau uitzoeken

Vrijdagmiddag stond er wat leuks op de planning. Opa en oma hadden me gevraagd of ik mee wilde gaan met hen en Mandy en Olaf. Ze wilden hem een skelter geven voor zijn verjaardag en die gingen ze samen uitzoeken. Nou, daar zeg ik natuurlijk als het even kan geen nee tegen! Opa en oma reden achter me aan richting Mandy en Olaf. Waar ze nog even het huis van Jordy, Mandy en Olaf hebben gezien en daarna reden we richting het Retailpark. Olaf testte een hele toffe skelter uit en die ging zo goed als ongezien ook mee! Laten we het er op houden dat Olaf er geen weet van heeft, want die had zijn ogen gericht op een heel mooi autootje dat hij al kreeg van opa en oma. Daarna gingen we in het restaurant boven de Toychamp nog wat drinken en aten we een lekker stukje appeltaart om vervolgens buiten weer op te splitsen. Opa en oma gingen richting huis en ik bracht Mandy en Olaf naar huis.

Neef Roy verrassen

Terug thuis was Kenneth al pannenkoeken aan het bakken! En die smaken toch beter dan die van mij. Kenneth heeft als het op pannenkoeken bakken aan komt namelijk veel meer geduld haha. Na het eten zag ik dat neef Roy weer live was op Facebook. En al vanaf de eerste keer dat hij dat deed had ik het idee om een keer die kant uit te rijden met een blaadje met tekst en daar voor het raam te gaan staan. Als zo’n fan voor het podium. Vrijdagavond zette ik op een blaadje “Keep on rocking!” en reed ik die kant uit. De reactie was priceless! Tante Tilly liet me binnen en zo kon ik echt live meekijken met zijn livestream. Heel erg leuk!

Een drukke middag met een gezellige barbecue toe

Het weekend begon goed! Nadat ik de weekboodschappen weer even zo had gedaan gingen we op pad richting het tuincentrum. Onze vijver zag er wat vreemd uit, dus gingen we voor advies en daarna gingen we naar pap en mam om de auto te ruilen. Eenmaal thuis ging ik aan de slag met de voorbereidingen voor de barbecue! Jill en Kevin kwamen namelijk gezellig bij ons barbecueën. Het was een fijne nazomeravond en we hebben nog even Rayman gespeeld op de Switch. Heel leuk! Jill en Kevin gingen op tijd naar huis en dat was voor ons ook handig, want wij hadden de wekker al vrij vroeg op zondag!

Een strandtas vol gouden herinneringen

Zondag begon met 20 broodjes smeren, een strandtas vullen en een kleine wandeling met Jewel. Rond 9 uur haalden we namelijk Mandy en Olaf op om mee te gaan naar Zoutelande. Het werd een gezellige autorit met een pitstop bij de Mc Donalds om Mandy en Olaf een ontbijtmuffin te laten proeven, een pitstop bij een tankstation waar Olaf oprecht dacht “ik blijf hier, hier hebben ze namelijk zand en daar wil ik mee spelen” en een hoop “kijk, paardje, koe, vrachtwagen” enz.

Maximaal genieten van zon, zee en strand

strandtas
Voor het eerst pootje baden in het water, Jewel was zo wijs en hield afstand haha.

Eenmaal daar hadden we gelijk in de gaten dat het vrij druk was, maar gelukkig was daar op het strand eigenlijk weinig van te merken. We parkeerden onze strandtas en strandlakens iets verder van de drukte op het strand en hebben daar enorm genoten van de zon, het zand en Olafs enthousiasme! Bij iedere boot was het “Ome Kenneth BOOT!!!”, “KIJK GROTE BOOT!”, geweldig. Uiteindelijk zijn Olaf en Kenneth samen nog richting de zee gelopen om een van de voorbijkomende boten wat meer van dichtbij te zien. Mandy had visjes gespot bij houten palen en nam Olaf mee die kant uit. Uiteraard ging de emmer mee en probeerden ze de visjes te vangen. Ik weet niet meer hoe het komt, maar volgens mij vroeg Olaf of Kenneth ook kwam kijken en zo gingen ze samen op jacht. Uiteindelijk kwamen ze met een krabje terug. Echt geniaal! Jewel amuseerde zich met af en toe over het strand lopen en rennen, ons plekje verdedigen voor andere hondjes en relaxen op de handdoek en het zand.

Even snuffelen in het dorp

strandtas
Handjes poetsen en vervolgens Jewel vragen welk snoepje zij wil. Lief mannetje!

Na 2 uur maximaal genieten van zon, zee en strand besloten we kibbeling te gaan eten in het dorp en toch even bij wat winkeltjes te snuffelen. We sloten af met een lekker ijsje en daarna wandelden we over de dijk langzaam richting auto. Olaf werd moe, Jewel was bekaf en het strand was nergens meer  te bekennen. We waren Zoutelande misschien net uit en toen sliep Olaf al. Zo schattig. Het was een geweldige dag! Op de terugweg brachten we nog een bezoekje aan de Mc Drive voor een lekker menu en dat aten we als een picknick naast de auto op. Ondertussen zagen we luchtballonnen en het enthousiasme van Olaf was zo ontzettend leuk om te zien. Hij wist niet wat hij meemaakte toen hij er vier zag haha.

De terugweg verliep lekker rustig. We brachten Mandy en Olaf thuis, tankte de auto van pap en mam af, brachten die terug, liepen nog even bij papa en mama naar binnen en daarna reden we naar huis. Moe maar voldaan! Normaal heeft Kenneth plafonddienst als het zondag is en is hij nog wakker als ik rond 11 boven kom, maar nu hoorde ik al flink wat gesnurk. Missie volbracht!

De strandtas in video vorm

Het was een drukke week, met een goed begin van het weekend wat eindigde met een strandtas vol gouden herinneringen. Ik heb genoten en nu op naar een nieuwe en drukke week. Heb jij ook genoten van de mooie nazomer?

Volg Bij Zus op FacebookInstagram en/of Pinterest voor meer updates en kijkjes achter de schermen!