0   15
0   33
1   36
0   40

&Zus update #4 mijn spontane vakantie, dit deed ik!

De spontane vakantie die ik had is weer voorbij. Hij was goed gevuld met allerlei leuks! Bij de diertjes kijken in Zoo Veldhoven, mee met mijn schoonvader op een nachtrit, een bezoekje aan de Ikea en nog meer. Kijk je mee ?

Bezoekje aan Zoo Veldhoven

spontane vakantie

Dinsdag 13 augustus gingen we met Jordy, Mandy en Olaf naar Zoo Veldhoven. Dat hadden we ze cadeau gedaan voor de verjaardag en volgens mij ook Mandy’s slagen. Het was een gezellige dag en we hadden geluk met het weer. Olaf was gek op de geitjes, het resultaat op zijn snoetje zie je hierboven.

Kenneth was druk in de weer om Olaf te helpen met vogels voeren. Zo schattig om te zien! Verder vlogen er ook weer genoeg vliegtuigen over en na ons dierentuin bezoek gingen we op aanraden van papa naar een spottersplaats bij het vliegveld. Net op dat moment begon het te regenen, ik had Olaf op de arm en Mandy zei neem hem maar mee bij jullie in de auto. Olaf en ik hadden de grootste lol en jubelde allebei om de vliegtuigen die landden. Heel leuk! De dag sloten we af met een pizza bij ons thuis.

Wandelen bij de stuw in Linne

spontane vakantie

Woensdagmiddag gingen Kenneth, Jewel en ik naar de stuw in Linne. Een stuk wandelen door de natuur en ik nam de kans om wat foto’s te maken. Vlak bij de sluis stond een ijskraam waar we nog een bolletje ijs namen. Een gezellig uitje met z’n drietjes. En ook wel een grappig detail om te vertellen.. De eerste keer dat ik met Kenneth mee ging in de auto reden we naar de stuw om te wandelen.

Na onze wandeling gingen we nog even langs bij Kenneth’s neef. Die was lekker aan het rommelen in de garage. Jewel mocht ook mee de garage in. Ze was zo moe van het wandelen dat ze zich voor een crossmotor parkeerde. Ik maakte een paar foto’s en het zag zo leuk uit. Net alsof ze zelf met de motor op de foto wilde!

Mee op een nachtrit met Ger

Woensdagavond haalde Ger mij op met hem mee te gaan op een nachtrit. Dat had ik dinsdag al afgesproken, omdat ik daar nu eindelijk de tijd voor had. Zo kwam ik ook weer eens bij het bedrijf waar ik vorig jaar heb gewerkt. Ik kan je zeggen, een hele aparte ervaring, maar het was onwijs leuk om een paar oude bekenden gedag te zeggen! En verder was het ook een mooie rit! De heenweg heb ik alles gezien en mijn ogen uitgekeken op hoe mooi het eigenlijk onderweg was. Alle lichtjes, het was een magisch geheel.

Eenmaal in Hauneck aangekomen moesten we even wachten. Ger en ik haalden in een soort kantine deze koek. En die was lekker! Als je ze een keer vind in Duitsland moet je ze zeker uitproberen.

spontane vakantie

Rond kwart over 1 waren we klaar en mochten we terug naar Venlo. Als je op de foto hierboven goed kijkt zie je Hauneck een beetje liggen. En Ger zie je ook zitten haha. Van de terugweg heb ik een paar stukken gemist. Uiteindelijk sliep ik in totaal ongeveer anderhalf uur. Minder als waar ik bang voor was! Logisch ook, Ger en ik waren lekker aan het meezingen op de muziek. Hilarisch. En zo waren we donderdagochtend rond een uur of 6 weer in Venlo!

Boodschappen doen in Rothenbach

Na een slaapje van 7 tot 10 stond ik weer op en ging ik verder met de dag. Jewel uitlaten, rommelen, etc. ‘s Middags besloten we even naar de supermarkt in Vlodrop te rijden. Een van mijn favoriete dingen om te doen, want hier verkopen ze Amerikaans snoepgoed. En dat is natuurlijk mega interessant om uit te testen!

spontane vakantie

Kenneth koos voor chips en ik nam deze M&M’s mee. Met pindakaas en Engelse toffee. Conclusie was dat pindakaas toch lekkerder was. Maar ik vind de toffee variant zelf ook niet verkeerd. Maar mocht je zelf een keer twijfelen, pindakaas, niet twijfelen, die moet je meenemen.

Snuffelen bij de Ikea en Cranenbroek

José had aangeboden om vrijdag op Jewel te komen passen. Dat had ze dinsdagmiddag ook al voor ons gedaan, omdat we er achter kwamen dat ze niet mee mocht naar de dierentuin. En nu kwam ze weer! Heel fijn, want zo konden Kenneth en ik met een gerust hart even samen weg.

Onze eerste stop was de Ikea! Waar we eigenlijk voor een kledingkast naar toe gingen, kwamen we met een hoop kleine dingen terug. Een plank voor in de keuken, dat uiteindelijk mis ging. Nieuwe borden, nieuwe glazen, een zeef (die ik al bleek te hebben), houten kledinghangers, een spiegel, kruidenrekjes, woklepels en een pollepel. Ik was een gelukkig mens!

Daarna reden we naar Cranenbroek in Landgraaf om nieuwe kleren te scoren voor Kenneth. En die klus viel gelukkig reuze mee! We hadden zo een paar leuke spijkerbroeken, zijn fijne werkbroeken en een aantal leuke t-shirts. Kenneth was blij! En daarna reden we nog even langs de Mediamarkt om te kijken hoe het met Mandy ging. Erg leuk om haar aan het werk te zien! Kenneth kocht een headset en daarna reden we gauw naar huis om José af te lossen.

Klussen in huis

Het leukste moment van nieuwe aankoopjes, ondanks dat deze wazig zijn, is het in gebruik nemen ervan! De zaterdag startte ik met een nieuw glas en een nieuw bord. Daarna ging ik aan de slag in huis en Kenneth verdween naar de fysio, om vervolgens met 2 planken terug te komen. Kenneth ging boven aan de slag en ik ging verder in de keuken. Tijdens onze pauze kwamen Jordy en Olaf aangereden. We kletsten even bij en daarna ging Jordy Kenneth helpen, ik amuseerde me in de tussentijd met Olaf. Lekker spelen!

spontane vakantie

Kenneth had een kledingkast op de kop getikt 2 straten verderop. Ger en José kwamen om te helpen, maar ze waren al vroeg bij ons, dus hielp Ger de jongens en José ging met Olaf tekenen en schrijven. Heel schattig! Verder keken we nog Bing en moesten we zo nu en dan even gaan kijken wat er was veranderd. Tegen half 4 ging ik nog even met Jordy en Olaf mee naar de supermarkt en toen reden zei terug naar huis. Ger en Kenneth zetten de kledingkast op en daarna mochten José en ik oordelen hoe het was. Ik was er blij mee! Daarna hingen ze samen nog wat dingen op en rommelde ik nog even in de keuken. En pas tegen 7 uur gingen Ger en José naar huis. Een drukke maar gezellige dag!

Met papa naar Fortuna Sittard – Willem II

Zondag begon de dag weer vroeg met deze lieverd naast me. Ons kleine draakje! Opstarten, wandelen, etc. Voor ik het wist was het half 10! Tijd om naar Roermond te rijden. Ik ging met papa mee naar Fortuna Sittard – Willem II. Een wedstrijd met pit, met wilskracht, maar ook verlies. We verloren namelijk met 2-3. Zuur, maar niet zo deprimerend als de wedstrijd daarvoor. Toen zag ik het namelijk allemaal somber in en dat doe ik het nu niet. De middag heb ik besteed met een colaatje bij mijn ouders en daarna nog een bezoekje aan de Action, Intersport en Casa. ‘s Avonds kwamen tante Mieke en ome Henk nog, alvast voor Kenneth’s verjaardag. Ook heel gezellig!

Met Jewel naar the Dogwash

Maandag was een semi productief dagje! Rustig opstarten, beetje rommelen en aan het einde van de ochtend foto’s maken van Jut en Jul. Jewel zat zo grappig tegen Kenneth aan dat ik besloot in te zoomen. En dat gaf bovenstaande profielfoto als resultaat. Super grappig, lief, leuk, knap en meer!

Daarna besloot Jewel maar zich te verschuilen bij Kenneth op schoot. Maar dat vond ik zo schattig uit zien, dat ik ook daar wel foto’s van moest maken.

En rond een uurtje of 2 vertrokken we naar Maaseik! We hadden besloten bij dierenspeciaalzaak Leyen Jewel in de Dogwash te zetten. Maar niet voor we eerst wat dingen hadden gehaald bij de winkel zelf. Brokken, een van Jewel’s favoriete koekjes en iets voor het onkruid. Oh en Jewel besloot zelf even een tandenborstel snoepje uit het schap te pakken. Die wilde zij graag hebben. Tuurlijk joh..

spontane vakantie

En toen kwam het avontuur! Kenneth en ik hadden allebei het idee dat het een groot fiasco kon worden. Maar blijkbaar hadden we ons toch een beetje te negatief ingesteld. Ze liet namelijk alles zonder te gillen of te huilen toe. Ze duwde zich alleen tegen het muurtje op en dat is een logische reactie als je het niet leuk vind. Spoelen, inzepen, conditioner, het was allemaal geen probleem! Alleen de grote föhn vond ze minder leuk, maar ook daar geen gillen of huilen, alleen klein maken. We waren echt verbaasd en onwijs trots op hoe goed het ging!

En zo was voor ik het wist mijn spontane vakantie alweer voorbij. Het was heerlijk, ik heb een hoop gedaan van wat ik wilde doen. Lees je misschien niet allemaal terug in dit dagboek. Maar ik kan aardig wat afstrepen! Hoe was jouw week?

Volg Bij Zus op FacebookInstagram en/of Pinterest voor meer updates en kijkjes achter de schermen!